نماینده خوی در مجلس گفت: لازم است دولت درباره قرارداد خرید کشتی از کره جنوبی شفاف‌سازی کند.

 به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی پیش در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در اخطار با استناد به اصل 3 قانون اساسی، اظهار داشت: 19 آذرماه قرارداد خرید 10 فروند کشتی کانتینربر با یک شرکت کره‌ای منعقد شد، البته ما بحث فاینانس خارجی را قبول داریم، اما از آنجایی که در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم و باید به شعار «ما می‌توانیم» عمل کنیم، لازم بود از ظرفیت‌های داخلی برای رفع مشکل استفاده می‌شد.

وی افزود: در همین راستا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)‌ با تجربه گرانبهایی که در ساخت کشتی‌های متعدد دارد، اعلام آمادگی کرد که می‌تواند کشتی‌هایی که از شرکت هیوندای کره جنوبی خریداری شده را بسازد.

کبیری همچنین گفت: اگر چه معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد این قرارداد در سال 2008 منعقد شده اما در برخی از رسانه‌ها از زبان خود شرکت هیوندای کره جنوبی اعلام شد این اولین ثبت سفارش بعد از برچیده شدن تحریم‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ای کاش دولت درباره این قراردادها شفاف‌سازی انجام می‌داد، تصریح کرد: این قرارداد باید به مجلس ارائه شود، اگر چه ما منکر استفاده از تجربیات کشورهای خارجی نیستیم، اما باید در این گونه موارد از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به اخطار نماینده خوی توضیح داد: مسئولان دولت گفته‌اند این قرارداد به زمان دولت قبل باز می‌گشته و پولی را زنده کرده‌اند، البته دولت باید توضیحات بیشتری در این باره ارائه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار