سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری بیل گیتس و چندین ثروتمند دیگر در بخش انرژی پاک

موسس شرکت مایکروسافت در نظر دارد با همکاری چندین ثروتمند در جهان، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه گسترش انرژی پاک انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت، به همراه گروهی از سرمایه‌گذاران، در نظر دارند بیش از 1 میلیارد دلار در بخش تکنولوژی پاک سرمایه گذاری کند. گیتس صندوق این طرح را روز دوشنبه در کنار میلیاردرهایی همانند مارک زاکربرگ، مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس بوک، جک ما، مدیر عامل شرکت علی‌بابا و جف بزوس، مدیرعامل آمازون، اعلام کرد.

این صندوق در نظر دارد تا سرمایه تحقیق‌های صورت گرفته در زمینه انرژی و کاهش تولید گازهای گلخانه ای را افزایش دهد تا بتواند از این طریق به اهداف تعیین شده در کنفرانس آب و هوایی پاریس دست یابد.

گیتس در مصاحبه ای در این باره اظهار کرد: "ما برای آینده جهان به انرژی مطمئن و مقرون به صرفه ای نیاز داریم که گازهای گلخانه ای تولید نمی کند. در همین راستا برای دستیابی به این هدف، به نظام متفاوتی برای سرمایه‌گذاری روی ایده های خوب و انتقال آن ها از آزمایشگاه به بازار نیاز داریم."

گیتس سال گذشته نیز شرکتی نیمه خصوصی را افتتاح کرد که هدف آن افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه تولید انرژی پاک با ریسک‌های سرمایه‌گذاری بیشتر بود. 

در همین حال، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا باعث شده تردیدهای بسیاری در خصوص سیاست های دولت آمریکا در زمینه انرژی پاک و گرمایش زمین ایجاد شود. ترامپ تاکنون بارها گرمایش زمین را دروغ خوانده و آن را توطئه ای از سوی چین اعلام کرده است.

گیتس اظهار کرد اعضای ائتلاف ایجاد شده، به ارائه برنامه های خود به ترامپ ادامه خواهد داد و حتی اگر او مسئله تغییرات آب و هوایی را در نظر نداشته باشد، می تواند از نظر سرمایه‌گذاری به این موضوعات نگاه کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار