فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروزه دشمن‌های خارجی اقداماتی را علیه بسیج انجام دادند که این دشمنی‌ها نیز در حال گسترش است.

دشمنی دشمنان با بسیج گسترش یافته استبه گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محمد حسین جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج در سالن شهید فهمیده مجموعه 5 آذر بسیج برگزار شد اظهار داشت: آنچه که امروز در بسیج عیان است زحمات بی‌دریغ سردار نقدی در زمان مسئولیتشان است و ایشان کارهای بسیار زیادی را انجام دادند که بسیاری از این اقدامات برای انقلاب مهم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: با وجود اینکه امروزه دشمن‌های خارجی اقداماتی را علیه بسیج انجام دادند که این دشمنی‌ها نیز در حال گسترش است اما ما شاهد پویایی انقلاب در جامعه هستیم که این مهم به برکت وجود بسیج انجام شده است.

وی درباره قدرت نیروهای بسیج بیان داشت: امروزه بخش اعظمی از جامعه جزو بسیج هستند و میزان ثبت نام کنندگان در این یگان به 25 میلیون نفر رسیده است البته بخش اعظم دیگر این نیرو پنهان مانده است تا در زمان لازم به میدان بیاید به دفاع از دین خدا بپردازد.

سرلشکر جعفری افزود: در زمینه‌هایی مانند خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی اقدامات زیادی در کشور صورت گرفته که این اقدامات باید گسترش یابد که این مهم نیز با تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر هیئت‌های اندیشه‌ورزی قابل انجام است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروزه در مقطع حساسی از زمان قرار داریم که درک انقلابی داشتن به دلیل وجود دشمنان داخلی و خارجی کاری سخت و پیچیده شده است و دشمنان با جنگ نرم که جنگی سخت و پیچیده است قصد تضعیف انقلاب را دارند و همین موضوع اهمیت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی که منجر می شود که ما بتوانیم راه خود را تشخیص دهیم و به تکالیف عمل نماییم نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون که 37 سال از عمر انقلاب گذشته است بسیجی بودن و درک بسیجی داشتن سخت‌تر و پیچیده‌تر شده است و هر چه تهدیدات از تهدیدات سخت به سوی تهدیدات نرم پیش می‌رود تشخیص تکلیف و ادای وظیفه سخت‌تر می‌شود و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند امروزه حضور در میدان پیچیده‌تر از گذشته شده چرا که شرایط سخت‌تر شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره وظیفه هیئت‌های اندیشه‌ورزی بیان داشت: هیئت‌های اندیشه‌ورزی باعث می‌شوند عملکرد بسیج روز به روز بهتر شود و ان شا الله سردار غیب‌پرور با تشکیل این هیئت‌ها باعث شوند تا همان گونه مقام معظم فرمودند اثر کارهای بسیج در جامعه احساس شود البته ما برای اثرگذاری در جامعه نیاز داریم بر روی اقدامات راهبردی متمرکز شویم.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: به خاطر گسترده بودن سازمان بسیج اقدامات زیادی انجام می‌شود اما ما باید تمرکزمان را بر روی اقدامات راهبردی اثربخش برای انقلاب متمرکز نماییم و همین مهم اهمیت تشکیل هیئت‌های رصد‌گر را نشان می‌دهد تا این هیئت‌ها بتوانند اقدامات اثربخش را در زمان لازم انجام دهد.

جعفری با بیان اینکه گاهی برخی مسئولان اعتراض می‌کنند که چرا حیطه اقدامات بسیج این چنین وسیع است، اظهار کرد: برخی مسئولان اعتراض می‌کنند که چرا حیطه اقدامات بسیج تا این اندازه گسترده است ما نیز در پاسخ می گوییم که این نیاز انقلاب است و چاره ای جز این وجود ندارد. ما بر منابع و ظرفیت هایمان تمرکز کرده ایم و راهکارهای مفید و سودمندی را برای عملی شدن اهداف انقلاب در نظر داریم که پیدایش چنین راهکارهایی نیاز به هم اندیشی دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در کنار هیأت های اندیشه ورزی ، هیأت های رصد گری نیز لازم است ، اظهار کرد: ما نیازمند این هستیم که با تشکیل هیأت های رصدگری ، به رصد کردن شرایط بپردازیم تا مشخص شود که برای رسیدن به یک نتیجه بهتر باید از چه راه و شرایطی استفاده کرد که نتیجه آن در جامعه نیز دیده شود.

وی با بیان اینکه جابجایی مدیریتی و مسئولیتی را در بسیج به فال نیک می گیریم اظهار کرد: بسیج باید حرکت رو به رشد خود را ادامه دهد و سردار نقدی نیز به مسئولیت جدید خود به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه از بسیج جدا نشده اند چرا که تمرکز سپاه برای مقابله با جنگ نرم بر عهده معاونت فرهنگی ، اجتماعی ماست.

جعفری همچنین با اشاره به کارنامه سردار غیب پرور در گذشته اظهار کرد: سردار غیب پرور با وجود مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی در استان فارس اقدامات خوبی در مدیریت بسیج این استان داشتند و همین احساس خوب ایشان بوده است که باعث شد از رده های پایین تر بسیج به بالاترین سطح آن برسد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به نقش های سه گانه سازمان ستاد بسیج اظهار کرد: ستاد سازمان بسیج یک هویت ندارد بلکه دارای سه هویت است که از آن میان یکی همان هویت ستادی این سازمان به عنوان عمل کننده در سراسر کشور است  و هویت دیگر اش نیز تمرکز این ستاد در مرکزیت بسیج است که نقش تعیین کننده بر عهده دارد و همچنین ماهیت سوم این ستاد نیز همان مقابله با جنگ نرم است که از سوی سپاه در همین ستاد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار