نویسنده نمایش خیابانی نیمکت، جشنواره ملی تئاتر مهر را جزو نخستین مکان‌های میزبانی ازاین‌گونه نمایشی در این حوزه نامید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جلال مشتاقیان‌زاده صبح امروز در حاشیه اجرای نمایش نیمکت، با اشاره به موضوع شهروندی این نمایش اظهار کرد: این نمایش ناهنجاری‌های اجتماعی را در محیط یک پارک نشان داده و چالش شخصیت اصلی نمایش را در مواجهه با معضلاتی چون اعتیاد، طلاق، مزاحمت و غیره ارائه می‌کند.

وی زمان طراحی و نگارش متن این نمایش را حدود یک ماه ذکر و افزود: حدود یک ماه نیز برای تمرین اجرای این نمایش خیابانی زمان صرف شده است.

این هنرمند اصفهانی، با یادآوری سابقه سه سال حضور خود در جشنواره تئاتر مهر تصریح کرد: در جشنواره امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد هماهنگی و میزبانی خوبی از سوی مسؤولان برگزاری جشنواره بوده‌ایم.

وی، تئاتر خیابانی را یکی از جذاب‌ترین گونه‌های نمایشی دانست و یادآور شد: برخورداری از مخاطب و تماشاچی بالقوه یکی از مهم‌ترین خصیصه‌های این نوع تئاتر محسوب می‌شود که البته همچنان در کشور مظلوم مانده است.

مشتاقیان‌زاده، وجود موضوعات ارزشی و با درون‌مایه تأثیرگذار نظیر دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را دارای امکان ارائه در قالب نمایش دانست و گفت: تئاتر خیابانی به دلیل نزدیکی بیشتر با حس مخاطب می‌تواند ابزار بسیار مناسبی برای انتقال این مفاهیم باشد.

به گزارش فارس دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان صبح امروز با اجرای تئاتر خیابانی نیمکت کار خود را رسماً آغاز کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.