فرماندار کاشان از کاهش 27 درصدی حوادث ناشی از کار در واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضا مومنیان در نشست کارگروه «ایمنی در کار و صنعت» کاشان اظهار کرد: در هشت ماه امسال 144 مورد حادثه در واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان اتفاق افتاده است که این رقم در سال گذشته در همین مدت 183 مورد بوده است.

وی تصریح کرد:کمیته های چهارگانه آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث، پیشگیری از حوادث بخش صنعت، پیشگیری از حوادث بخش ساختمان و پیشگیری از حوادث شهروندی، در واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین دستگاه های اجرایی  تشکیل شده است.

معاون استاندار کاشان خاطرنشان کرد: مدیران عامل کارخانه ها و صاحبان صنایع برای جلوگیری و کاهش حوادث ناشی از کار ملزم به تشکیل این کمیته ها برای کاهش آسیب های حوادث ناشی از کار هستند.

مومنیان با بیان اینکه آموزشهای ایمنی در پیشگیری از حوادث ناشی از کار در کارخانه ها بسیار موثر است، افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ضمن افزایش ساعتهای این آموزشها در واحدهای صنعتی و تولیدی، سطح علمی آموزشها را نیز ارتقا دهد.

وی همچنین اجرای طرح جامع پیشگیری از حوادث در این شهرستان را خواستار شد و به مسئولان ذیربط توصیه کرد گزارش این طرح را هر سه ماه یکبار برای بررسی و آنالیز به مدیریت بحران فرمانداری کاشان ارسال کنند.

وی همچنین با توجه به احتمال حوادث در مراکز سوخت رسانی، تشکیل کمیته آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث در این مراکز را ضروری دانست.

در این نشست رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان به عنوان رئیس «کارگروه تخصصی ایمنی در کار و صنعت»  مدیریت بحران شهرستان کاشان معرفی شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.