تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز پس از 15 سال منحل شد

تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز پس از 15 سال تلاش در این عرصه به خاطر مشکلات مالی و حواشی منحل شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم باشگاهی دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز یکی از تیم های دوچرخه سواری مطرح ایران محسوب می شود که 15 سال است در حال فعالیت در این عرصه است باید بگویم این تیم از لحاظ تجهیزات سخت افزاری امکاناتش بیشتر از فدراسیون دوچرخه سواری است اما با توجه به مشکلات مالی که از سال گذشته برای این تیم به وجود آمد و منجر به کم کردن رکابزنانش شد.
 
در نتیجه چهار نفر از بهترین رکابزنان تیم پتروشیمی از جمله صمد پورسیدی،قادر میزبانی،بهنام ملکی و مهدی سهرابی از حضور در این تیم خداحافظی کردند و به تیم شهرداری تبریز پیوستند اما امسال وضع مالی این تیم بدتر شده است به گونه ای که هم اکنون قصد دارند تیم دوچرخه سواری خود را جمع کند و تنها برای دلخوشی خود یک تیم از جوانان این رشته را در حد استعدادیابی نگه دارند.
 
این تیم باشگاهی جزو یکی از تیم های قاره ای کشور به شمار می آید که در چندین دوره مختلف به مقام اول را  آسیا به دست آورد و بر صدر جدول های آسیایی خودنمایی می کرد اما هم اکنون وضع مالی و مشکلات دیگر کار این تیم فعال را به جایی کشاند که مدیر عامل باشگاه هم کاری از دستش بر نمی آید و قصد منحل کردن تیم را دارد.
 
در این خصوص با کاظم خاتون آبادی مشاور مدیرعامل تیم پتروشیمی تبریز مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: متاسفانه مدیریت تصمیم گرفته است که تیم دوچرخه سواری باشگاه را منحل کند و تنها در رده جوانان پس از استعدادیابی یک تیم کوچک داشته باشیم.
 
وی در خصوص علل این تصمیم افزود: تیم پتروشیمی تبریز 10 سال است که صدرنشین رقابتهای آسیایی است باید بپرسم کدام مسئولی آمد و به خاطر موفقیت های مکرر تیم تشکر کرد؟!
 
فدراسیون مشکلات ما را بیشتر می کند 

خاتون آبادی در ادامه بیان کرد: از طرفی فدراسیون دوچرخه سواری باید برای ریجستر شدن تیم های باشگاهی تسهیل کننده کارها باشد اما برای ریجستر شدن باشگاه علاوه بر اینکه کلی از هزینه ها را تقبل می کردیم. فدراسیون ضمانت نامه بانکی هم از ما می خواست اگرچه تمام بار فدراسیون بر دوش باشگاه ها است و هزینه حضور در رقابتها را باشگاه ها متقبل می شدند اما افتخارش برای فدراسیون دوچرخه سواری بود.فدراسیون هنگام ریجستر شدن باشگاه ها چندین سال ضمانت نامه را نمی گرفت اگرچه 25 میلیون تومان هم مبلغی نیست اما اکنون برای سخت تر شدن ثبت نام ها این برنامه را هم اضافه کرده است اگرچه مشکل اساسی ما حواشی دوچرخه سواری است.
 
رکابزنان دوپینگی موجب ناامیدی بقیه می شوند 

وی خاطر نشان کرد: منظورم از حواشی این است که هر روز اسم یکی از رکابزنان در لیست دوپینگ در می آمد و آبروی باشگاه دوچرخه سواری می رفت.حتی یکی از دوچرخه سوارن(ا.ک) که در تور آذربایجان بهترین نتیجه را کسب کرده بود در همان مسابقه تست دوپینگش مثبت در آمد و فدراسیون این مسئله را قایم کرد تا بالاخره "وادا" اسم این رکابزن را در جدول دوپینگی ها ثبت کرد.متاسفانه دوپینگ در دوچرخه سواری بیداد می کند و زمانی که تست رکابزن مثبت در می آید برای تیم بد آموزی می شود و کسی هم که با بدن پاک در رقابتها رکاب زده است به خاطر تایم خوبی که دوچرخه سوار دوپینگی زده ناامید می شود.
 
دوپینگ در دوچرخه سواری بیداد می کند 

مدیرعامل تیم پتروشیمی تبریز در خصوص اینکه چرا بهترین رکابزنان خود از جمله قادر میزبانی و صمد پورسیدی را تقدیم تیم شهرداری تبریز کرد، تصریح کرد: ما نمی خواستیم اسم شخص دیگری به عنوان دوپینگی دربیاید و زمانی که در یکی از تورهای بین المللی چین هایلک شرکت کرده بودیم صمد پورسیدی و رحیم امامی اسمشان به عنوان دوپینگی در آمد. اگرچه ما برای این رکابزنان کم زحمت نکشیدیم، کم حقوق ندادیم اما دیگر آبروی باشگاه و مشکلات مالی اجازه ادامه نداد.
 
همه هزینه های رکابزنان را پرداخت کرده ایم 

وی عنوان کرد: البته برای اینکه رکابزنان چشم امید به قراردادشان داشتند تیم پتروشیمی تبریز در سال 2015 تمام حقوق رکابزنان را به آنها پرداخت کرده است و دیگر بدهی به دوچرخه سواران نداریم.
 
خاتون آبادی در خصوص اینکه چرا بعد از 15 سال تلاش در این عرصه به راحتی تصمیم به منحل کردن این باشگاه گرفتند، ابراز کرد: ای کاش همه مانند شما فکر می کردند، باید بگویم همه چیز در ورزش ایران فوتبال است و مسئولان تنها از فوتبال حمایت می کنند .حتی سال گذشته مدیر عامل باشگاه (سلیمانی) جلوی هیئت مدیره پتروشیمی ایستاد و عنوان کرد که من این تیم را نگه می دارم و مسئولیتش را عهده دار می شوم اگرچه سودی هم نداشت و اکنون دیگر تیم نمی تواند این هزینه ها را تقبل کند زیرا مشکلاتمان حاد شده است.

دل مان به حال جوانان این رشته کباب است 

وی خاطر نشان کرد:بنده فقط دلم به حال این جوانان کباب است فکر نکنید که در دل ما عروسی است ما به خاطر اینکه پس از 15 سال زحماتمان بر باد رفته است از همه ناراحت تر هستیم اما هیچ مسئولی تا به حال حمایتمان نکرده است و با توجه به مشکلات مالی دیگر نمی توانیم ادامه بدهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار