دهیار ابیانه نطنز گفت: در هشت ماه اخیر بیش از 30 هزار گردشگر خارجی از این روستای تاریخی دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد عادلی در جمع خبرنگاران به افزایش بازدید گردشگران خارجی از این روستا اشاره کرد و گفت: در آبان ماه 5 هزار و 518 گردشگر خارجی از آثار تاریخی ابیانه دیدن کردند.
دهیار ابیانه با بیان این که در سال گذشته 26 هزار گردشگر خارجی در این روستا حضور یافتند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه آبان ، 30 هزار و 520 نفر وارد ابیانه شده اند و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حدود پنج هزار و 600 نفر دیگر نیز از این روستا بازدید کنند.
وی خاطر نشان کرد: با این پیش بینی کل جمعیت بازدید در سال جدید به حدود 36 هزار و 200 نفر می رسد.
عادلی افزود: بیشترین گردشگران خارجی بازدید کننده از روستای ابیانه در آبان ماه گذشته از کشورهای فرانسه با 1368 نفر، آلمان 551 نفر، ایتالیا 410 نفر، هلند 363 نفر، تایلند ٢٨٢ نفر، بلژیک ٢٧٨ نفر و انگلیس 253 نفر بوده اند.
وی ادامه داد: از کشورهای چین با ٢١٩ نفر، لهستان ٢٠٣ نفر، اسپانیا ١٧٨ نفر، روسیه ١٣٠ نفر، استرالیا ١١٨ نفر، سوئیس 104 نفر و آمریکا با ١٠٢ نفر در ماه آبان به این منطقه زیبا سفر کرده اند.
دهیار ابیانه گفت: سایر گردشگران از کشورهای سوئد، اتریش، چک، هنگ‌ کنگ، دانمارک، مجارستان، ترکیه، برزیل، پاکستان، ارمنستان، مصر، ژاپن، تایوان، هند، استونی، مالزی، پرتقال، کره جنوبی، لیتوانی، اسلواکی، سنگاپور، کلمبیا، اوکراین، نروژ، اسلوونی، الجزایر، ویتنام، بلغارستان، کانادا، ایرلند، فنلاند، اندونزی، لبنان، کرواسی، ایسلند، گرجستان، آفریقای جنوبی، مکزیک، شیلی و نیوزلند بودند.
ابیانه روستایی از توابع بخش مرکزی نطنز و در فاصله 40 کیلومتری از شمال غربی این شهرستان در دامنه کوه کرکس واقع شده است.
معماری بی نظیر، آب و طبیعت، بقعه امامزادگان یحیی و عیسی (ع)، مسجد حاجتگاه از دوره صفویه، آسیاب های بادی منتسب به دوران قبل از صفویه و قلعه پالاهومونه در بیرون از روستا با چشم انداز فضای معماری پله کانی ابیانه از دیدنی های این روستاست.
مسجد جامع ابیانه با 960 سال قدمت دارای منبر و محرابی چوبی با خط نوشته های کوفی به قدمت هزار ساله یکی از آثار ثبتی و دیدنی این روستا است.
چهارطاقی آتشکده هارپاک، آب انبار ناره، مسجد پرزله متعلق به عصر ایلخانی، ساباط ها، حدود 150 در چوبی از جنس درخت گردو و چنار با قدمت 600 تا 800 ساله و خانه های چهارصفه از دیگر شاخص های تاریخی روستای ابیانه است.
ابیانه در مرداد 1354 با شماره ثبت 1089 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.