برای حفظ اطلاعات گوشی خود دسترسی به برنامه های اینترنتی را کم کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ریيس پليس فتا استان کرمانشاه به کاربران گوشی‌های هوشمند توصيه کرد، برای حفظ اطلاعات شخصی خود دسترسی برنامه‌های گوشی همراه خود را به اينترنت محدود کنند.

سرهنگ علی کريمی عنوان کرد: ممکن است کاربران گوشی‌های هوشمند برنامه‌هایی نصب کنند که بدون اطلاع آن‌ها، از حجم اينترنت استفاده کرده و حتی در مواردی اقدام به سرقت و ارسال اطلاعات به افراد مجرم کند، از اين رو با محدود کردن دسترسی اپليکيشن‌ها به اينترنت می‌توان امنيت تلفن همراه خود را افزايش داد.

کریمی افزود: برای محدود کردن استفاده نرم‌افزارها از اينترنت، استفاده از برنامه‌هایی که جلوی اتصال خودکار اپليکشن‌ها به را اينترنت می‌گيرند، مفيد است.

ریيس پليس فتا استان کرمانشاه اظهار کرد: هنگام نصب هر اپليکيشنی پيغامی مبنی بر سطح دسترسی آن برنامه نمايش داده می‌شود، ابتدا اين قسمت را مطالعه سپس در صورتی که نوع عملکرد آن اپليکيشن با دسترسی‌هايش همخوانی داشت اقدام به نصب کنيد. به عنوان مثال نيازی نيست بازی‌هایی که نصب می‌شود به گالری تصاوير دسترسی داشته باشند.

کريمی افزود: هميشه مصرف اينترنت خود توسط تلفن همراه را بررسی کنيد و مطمئن شويد برنامه به صورت غيرمجاز اقدام به ارسال اطلاعات نمی‌کند.

وی از مردم خواست که در صورت مواجه با موارد مشکوک، از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش دهند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.