تبریز؛

اضافه وزن 49 درصد زنان آذربایجان شرقی

مدیرگروه سلامت روانی و اجتماعی اعتیاد مرکز بهداشت استان آذربایجان‌شرقی گفت: 49 درصد زنان اضافه وزن دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اصل رحیمی در پنجاه و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به مشکلات و عوارض ناشی از کم تحرکی  و اضاف وزن در بین آحاد جامعه و مخصوصا دختران و زنان تصریح کرد: 28.4 درصد مردان به کم تحرکی و فقر حرکتی دچار هستند و در کنار آنها 49 درصد دختران نیز فاقد تحرک بدنی هستند.

وهاب اصل رحیمی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین شاخص توده بدنی در مردان 24 درصد و میانگین شاخص توده بدنی در زنان 25 درصد بوده و باید گفت، 39 درصد مردان اضافه وزن داشته و 49 درصد زنان نیز با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند و درصد افراد چاق در مردان نیز 10درصد است

وی گفت:سلامت به عنوان مقوله‌ای که لازمه زندگی و موجب تداوم زندگی انسانی باشد توسعه می‌یابد اگر انسان سالم باشد تفکر او نیز سالم خواهد بود.

 وی افزود: سلامت صرفا به معنای وجود بیماری نیست بلکه سلامت شامل رفاه حداکثری و رفاه روانی نیز است.

رحیمی اظهار داشت: در تعیین کننده‌های سلامت افراد 10 درصد عوامل محیطی، 15 درصد عوامل ژنتیکی، 25درصد حوزه بهداشت و درمان و مراقبت‌های مبتنی و 50 درصد وضعیت اقتصادی و اجتماعی را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: طبق آمار سرشماری سال‌جاری 25 تا 30 درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند و نگاهی به آمارها نشان می‌دهد که 20 درصد نوجوانان و جوانان در کشور با مشکلات روانی و اجتماعی، افسردگی و اضطراب درگیر هستند.

مدیر گروه سلامت روانی و اجتماعی اعتیاد مرکز بهداشت استان با اشاره به استعمال دخانیات در بین زنان و مردان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20.4  درصد مردان و 10درصد زنان سیگار مصرف می‌کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار