نائب رئیس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی ارومیه از پیشرفت 87 درصدی مطالعات طرح تفصیلی ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه عادل فتاحی با بیان اینکه مطالعات طرح تفصیلی مناطق يك، دو و سه شهر ارومیه در كمیسيون ماده 5 نهايي و تصويب شده است، افزود: مطالعات طرح تفصیلی منطقه4 در مراحل نهايي و منطقه 5 در حال بررسي است.

وی با اعلام اینکه تصويب طرح تفصيلي برای وارد شدن به فاز اجرایی تا پایان سال جاری نهایی می شود، گفت: طرح تفصیلی بعد از تصويب در شوراي عالي شهر سازي وارد فاز اجرایی می شود.

فتاحی با اشاره به آغاز مطالعات طرح جامع تفصیلی ارومیه از سال 91 ، گفت: تامین نيازهاي ضروري شهر شامل سرانه خدمات از جمله فضاي آموزشي، درمان و ورزشي ، مسكوني و فرهنگي و تجاري از جمله ویژگیهای مهم طرح تفصیلی است.

وی ادامه داد: روستاهایی كه در محدود قانوني شهر شامل روستاهای الواج، خانقاه الواج، ديگاله، حصار، ديزج سياوش و طرزیلو باید ترتيبي اتخاذ و راهكاری ارائه شود كه درآينده نزديك چهره اين مناطق از حالت روستايي به چهره واقعي شهر با بهره مندي توسعه شبكه معابر استاندارد و كاربری هاي خدماتي مورد نياز بهره مند شود .

فتاحی با بیان اینکه از موارد بسياري ضروري در توسعه شهرها توجه به بافت فرسوده و ناآکارمد شهري است، تاکید کرد: در طرح تفصیلی برای رونق و توسعه 417 هكتار بافت فرسوده توجه ویژه ای شده است.

وی گفت: 700 هكتار الحاقی به مناطق شهر اروميه به منظور جلوگيري ازسفر هاي روزانه و استفاده از امكانات در خود محلات و يا مناطق، سطح سرانه خدمات شهري پيش بيني مي شود وی با تاکید بر اینکه توسعه شهرارومیه تنها براساس اجرای طرح تفصیلی صورت می گیرد، ابراز کرد: درطرح تفصیلی نیازهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شهر سازی و تامین سرانه فضای شهری با کاربری های مختلف تامین ومطالعه می شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهرارومیه ادامه داد: طرح تفصيلي جدید شهر اروميه می بایست در سال 83 تدوين می شد که این طرح با تاخير 12 ساله به دست شورای اسلامی و شهرداری رسید و مسئولان و مديران شهري اهتمام دارند تا اين طرح تفصیلی كه با تاخير تهیه می شود بتواند همه نيازها آتي شهر اروميه را تامین کند.

وی تاکید کرد: اين تاخير در طرح تفصيلي منجر شده كه بيشتر مناطقی که امكان صدور مجوز برای شهروندان فراهم نبود، باجزييات اجراي آن در دست اقدام قرار گیرد.

فتاحی اختصاص زمین های برای ساخت ساختمنی های ویلایی ، رعايت خط آسمان و همسان سازي ارتفاع ساختمان ها، استفاده بهينه از فضاي پادگان به عنوان فرصت شهري و تامين نیاز های آتي شهروندان و تکمیل كمربند سبز جهت جلوگیری از توسعه شهر را از جمله موارد در ضوابط طرح تفصيلي جدید پیشنهاد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.