نماینده خمینی شهر از درخواست جمعی از نمایندگان مبنی بر اعمال ماد 236 درباره مدرک تحصیلی حسین فریدون در مجلس خبر داد.

ابطحی: اعمال ماده 236 درباره مدرک تحصیلی
محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از درخواست جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر اعمال ماده 236 درباره مدرک تحصیلی حسین فریدون، به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: در متن این نامه آمده است: حرف‌ها و حدیث‌ها مبنی بر مدرک آقای حسین فریدون در جامعه زیاد است و ما برای پایان دادن به این مباحث تقاضای اعمال ماده 236 از هیئت رئیسه مجلس داریم تا بر اساس این ماده دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخگوی این موضوع باشند.

ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: این نامه با امضای 15 الی 16 نماینده تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

شایان ذکر است، شماری از نمایندگان مجلس چند وقتی است پیگیر  روشن شدن پرونده تحصیلی حسین فریدون هستند که اکنون انتظار می رود با این ماده از آیین نامه، نکات ابهام این موضوع مشخص شود.

گفتنی است طبق ماده 236 هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره 2- در صورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رجبی اسماعیل
۱۵:۳۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
باسلآم... ضمن سپاسگذاری از رسانه های بی طرف
آخرین اخبار