معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 85 درصد شهروندان اصفهانی پشت خطوط عابر پیاده می‌ایستند که این موضع باعث تعجب و شگفتی پلیس تهران بزرگ شده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی  اظهار کرد: در حال حاضر در سطح شهر دوربین‌های مختلفی نصب شده‌اند که یکی از آن‌ها دوربین‌های نظارت تصویری است که به وسیله این دوربین‌ها، فضای ترافیکی شهر رصد می‌کنیم.

وی افزود: دوربین‌های ثبت تخلف سرعت از دیگر دوربین‌های نصب شده در سطح شهر هستند که به وسیله این دوربین‌ها میزان سرعت اتومبیل‌ها در بزرگراه‌های اصفهان کنترل می‌شوند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: دوربین‌های عبور از چراغ‌ قرمز چهارراه‌ها و ایستادن خودروها قبل از خطوط عابرپیاده از دیگر دوربین‌هایی است که اخیراً در شهر نصب شده‌اند.

وی با بیان اینکه دوربین‌های آمار بردار و دوربین‌های تشخیص حادثه از دیگر دوربین‌های نصب شده در سطح شهر هستند، تأکید کرد: در سال‌های اخیر در بحث تعداد دوربین، اصفهان یک رشد بسیار خوبی را داشته است.

صلواتی بیان کرد: هدف اصلی ما این است که تا سال 1400 همه شهر اصفهان زیرپوشش انواع دوربین‌ها قرار گیرد و بتوانیم همه رفتارهای ترافیکی در شهر را کنترل کنیم، در حال حاضر با نصب دوربین‌های کنترل سرعت در بحث سرعت تخلفات 30 درصد کاهش یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث عبور از چراغ‌ قرمز و ایستادن خودروها قبل از خطوط عابر پیاده، علی‌رغم اینکه خطوط عابرپیاده آن وضوح لازم را ندارند، 85 درصد شهروندان اصفهانی پشت خطوط عابرپیاده می‌ایستند که این موضع باعث تعجب و شگفتی پلیس تهران بزرگ شده بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم قبل از برنامه اصفهان 1400 به اهداف از پیش تعیین‌ شده برنامه برسیم، گفت: در حال حاضر دوربین‌ها در شهر اصفهان تأثیر خود را گذاشته‌اند و هر روز این تأثیر بیشتر خواهد شد که در نتیجه شهر ایمن‌تر و آرام‌تری خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 40 تقاطع در شهر اصفهان با دوربین‌های ثبت تخلف کنترل می‌شوند که این رقم تا پایان سال به دو برابر افزایش می‌یابند، در حال حاضر همه تقاطع‌ها زیرپوشش دوربین هستند اما نیمی از آن‌ها به صورت هوشمند بحث‌های تخلفاتی آن‌ها رصد می‌شود و نیمی دیگر به وسیله دوربین‌های نظارت تصویری اداره می‌شوند.

صلواتی با بیان اینکه نصب دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌ها در حال تکمیل هستند ادامه داد: تا پایان سال آینده بحث تکمیل دوربین‌های ثبت تخلف توقف روی خطوط عابرپیاده و عبور از چراغ‌قرمز در شهر تکمیل می‌شوند و در نظر داریم تا کنترل سرعت را در مرکز شهر هم داشته باشیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار