آخرین خبرها از حلب؛

خروج بیست هزار نفر از محله‌های شرقی حلب/ 1200 فرد مسلح تسلیم شدند

روسیه اعلام کرد امروز بیست هزار نفر از محله‌های شرقی شهر حلب سوریه خارج شدند.

خروج بیست هزار نفر از محله‌های شرقی حلب/ 1200 فرد مسلح تسلیم شدند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، روسیه اعلام کرد امروز بیست هزار نفر از محله های شرقی شهر حلب سوریه خارج شدند و هزار و دویست فرد مسلح هم با بر زمین گذاشتن سلاح هایشان، تسلیم شدند.

دیمه ناصیف، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در حلب نیز گفت: صدها راکت در جعبه های چوبی در تونل هایی در شرق حلب کشف شد. ارتش سوریه با ورود سریع و غیرمنتظره به شرق حلب، به گروه های مسلح فرصت نداد تا موشک های ضد زره و گلوله های توپخانه سنگین خود را از این محله ها منتقل کنند. بخشی از این انبارهای تسلیحاتی مربوط به موشک های گراد است که پنتاگون از بلغارستان، رومانی و صربستان در سه قرارداد بین ماه های دسامبر تا ژوئن گذشته خریداری کرد. این موشک های گراد پس از تخلیه در بنادر ترکیه و اردن به شهر حلب در سوریه رسیده است. 

کمال الجفا، کارشناس مسائل نظامی در سوریه به المیادین گفت: «این موشک ها پس از تسلط گروه های مسلح بر دانشکده های نظامی حلب برای آنها ارسال شده است. این مسئله ثابت می کند دولت آمریکا به ارسال سلاح برای گروه های مسلح با وجود توافق با روسیه ادامه می داده است.» 

در ادامه این گزارش آمده است: موشک تاو ساخت آمریکا در محله بنی زید حلب، دارای شماره سریال های مشخص است و از انبارهای ارتش آمریکا برای گروه های مسلح در حلب ارسال شده است. تاریخ بعضی از این موشک ها مربوط به ژوئن سال گذشته است.

در ادامه، گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: موشک های گرادی که در تونل های گروه های مسلح در شرق حلب کشف شد نخستین بار برای حمله به نبل و الزهراء به کار گرفته شد. گروه احرار الشام از این موشک ها در نبردها در استان حماه و لاذقیه هم استفاده کرد. اما غافلگیر شدن گروه های مسلح در شرق حلب، باعث شد آنها با رها کردن این موشک ها پا به فرار بگذارند. کشف این سلاح ها نشان می دهد میلیاردها دلار برای کمک به افراد مسلح در حلب هزینه شده بود تا این گروه ها بتوانند کنترل کامل حلب را در دست بگیرند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار