به منظور ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی کارکنان با قوانين و مقررات ماليات بر ارزش افزوده و آشنايي با معافيت‌هاي آن در میاندوآب برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، ، دوره آموزشی مالیات بر ارزش افزوده با حضور 132 نفر از مسئولان و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب و ادارات تابعه در محل نمازخانه مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد .

در این دوره آموزشی معاون سازمان امور مالیاتی شهرستان میاندوآب، به عنوان مدرس دوره با تشریح اهمیت و جایگاه مالیات در دولت جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: درآمدهای مالیاتی دولت جهت ارائه خدمات عمومی نظیر، امنیت، بهداشت و درمان، آموزش، ایجاد اشتغال و .... هزینه می گردد و توزیع درآمد و ثروت بین گروه های مختلف جامعه، تثبیت قیمت ها، ایجاد امکانات رفاهی برای استفاده عموم مردم و رشد اقتصادی کشور از نتایج اجرای قوانین مالیاتی است .

وی به تبیین ویژگی های عمومی مالیات بر ارزش افزوده پرداخت و گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از اخذ مالیات مضاعف از عرضه کالاها و ارائه خدمات جلوگیری نموده و به دلیل وضع بر پایه مصرف موجب افزایش هیچ گونه فشار مالی بر فعالان اقتصادی نمی شود.

وی همچنین با تشریح سرفصل های دوره آموزشی در خصوص کالاها و خدمات معاف و مشمول مالیات، نحوه محاسبه نرخ های مالیاتی، تخلفات و جرایم، تکالیف و وظایف قانونی مؤدیان، نحوه تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی و مراحل ثبت نام الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده مطالب مفیدی را برای حاضرین تببین کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.