700 فضای آموزشی در استان چهارمحال و بختیاری نیاز به مقاوم ‌سازی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 فضای آموزشی در استان فعال است که 700 مورد آن نیاز به مقاوم‌سازی و 230 مورد نیاز به نوسازی، تخریب و بازسازی دارند.

بیژن حیدری با بیان اینکه هم اکنون 81 پروژه مقاوم سازی شامل 317 کلاس درس در مدارس استان در حال اجراست اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 18 باب فضای آموزشی شامل 113 کلاس درس نوسازی و 10 مدرسه شامل 59 کلاس درس مقاوم‌سازی و بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته نیز دو هزار و 500 کلاس درس در قالب 360 مدرسه در چهارمحال و بختیاری با اعتبار 200 میلیارد ریال استانداردسازی گرمایشی شد.

حیدری گفت: یک هزار و 200 مدرسه در استان هم نیاز به استانداردسازی گرمایشی دارند که این پروژه در صورت تأمین اعتبار یک هزار میلیارد ریالی، 10 سال به طول می انجامد.

وی افزود: درصورت اجرای طرح های استانداردسازی گرمایشی، گازرسانی و برق‌ رسانی به تمام نقاط آموزشی استان حذف کامل بخاری ‌های نفتی و گازی امکانپذیر خواهد بود.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌ گونه بخاری گازی و نفتی غیر‌استاندارد در مدارس چهارمحال و بختیاری وجود ندارد اضافه کرد: در مناطق صعب‌ العبور و فاقد گازکشی استان نیز از بخاری‌های نفتی دارای کاربراتور استاندارد استفاده می‌شود. 

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.