امروز دامنه های البرز مركزی و شرقی ، ارتفاعات زاگرس مركزی ، شمال شرق و به تدریج از بعد از ظهر در بخش هایی از شرق سبب ابرناكی ، بارش برف و باران، وزش باد و كاهش دما خواهند شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سامانه بارشی كه از روز پنجشنبه در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر فعال بود در روز جمعه در دامنه های البرز مركزی و شرقی ، ارتفاعات زاگرس مركزی ، شمال شرق و به تدریج از بعد از ظهر در بخش هایی از شرق سبب ابرناكی ، بارش برف و باران، وزش باد و كاهش دما خواهد شد.

 این كاهش دما در سواحل دریای خزر بین 6 تا3 درجه در نوار شمالی كشور در شمال غرب و جنوب رشته كوه البرز بین 5 تا 10 درجه و در شمال شرق بین 7 تا 12 درجه پیش بینی می شود و تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت. لازم به ذكر است بارش این سامانه از بعد از ظهر جمعه محدود به شمال شرق و شرق کشور است.

 همچنین در روز جمعه با افزایش سرعت وزش باد ، در مناطق جنوب شرق و شرق كشور و همچنین استان هرمزگان پدیده گردو خاك پیش بینی می شود. دریای خزر در روز جمعه ، خلیج فارس در سه روز آینده و دریای عمان در روز شنبه مواج هستند.

 از اواخر شنبه و روز یكشنبه نیز با عبور موج تراز میانی، در بخشهایی از شمال غرب، دامنه های البرز غربی و مركزی و از اواخر یكشنبه در دامنه های البرز شرقی بارش پراكنده پیش بینی می شود.

اردبیل سرد ترین استان کشور

امیرحسین نقشینه  کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت:امروز ار دبیل با دمای 15- درجه سرد ترین استان کشور و بندر عباس با دمای 28 درجه  گرم ترین استان کشور بوده است.

وی گفت : سرمای هوا به تدریج به سمت شمال شرق کشور خواهد رفت به طوری که در حال حاضر مشهد مقدس با افت دمای 9 درجه ای مواجه شده است .

نقشینه اظهار داشت : از بعد از ظهر امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهند بود و به قایق های تفریحی و شناور های سبک توصیه می شود از تردد در شرق خلیج فارس خودداری کنند.

این کارشناس هواشناسی در پایان ، دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 9 درجه سانتی گراد اعلام کرد.



جدول آب و هوای استان های کشور


بارش برف در کدام استان ها خواهد بود؟+ جدول


آب و هوای مناطق مختلف کشور در یک نگاه



بارش برف در کدام استان ها خواهد بود؟+ جدول
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار