دولت ترکیه با هدف قرار دادن سازمان های غیردولتی، به پاکسازی‌های پس از کودتای نافرجام ادامه می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام در این کشور، کارمندان، خبرنگاران، مخالفان را هدف قرار داد. از آن پس این پاکسازی‌ها، با هدف قرار گرفتن تشکل ها و سازمان ها تشدید شده است.

گزارشگر شبکه در این باره گفت: گُکمِن، حین مراجعه به کانون وکلای پیشرو، با در بسته مواجه شد. کانون وکلای پیشرو نیز مانند بسیاری دیگر از سازمان ها و تشکل ها توسط دولت ترکیه تعطیل شده است.

این کانون از قبل در جریان تصمیم دولت قرار نگرفته است و این وضعی است که تمامی تشکل ها و سازمان های تعطیل شده، با آن مواجه بوده اند. پلیس شبانه به این کانون آمده و پس از بازرسی، وسایل این تشکل را توقیف کرده است.

گکمن گفت: این حرکت نقض آشکار حق آزادی است. درِ این کانون، مهر و موم شده است. گزارشگر افزود: دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام ماه ژوئیه به پاکسازی وسیعی مبادرت کرده است. بیش از یک صد هزار نفر بازداشت، اخراج یا معلق شده اند.

وسعت سرکوبگری ها اکنون دامنگیر سازمان های غیر دولتی شده است. کانون وکلای پیشرو با سابقه بیش از چهل سال فعالیت، اکنون به ارتباط با تروریسم متهم شده است. این کانون در سراسر کشور فعالیت می کرد. 

گکمن افزود: اصلی ترین فعالیت کانون ما، تلاش برای ادغام مخالفان در جامعه و حمایت حقوقی از انقلابیون و مخالفان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار