پاسخ سوالات خود در زمينه «بیماری‌های چشمی» را اينجا بخوانيد(سری دوم)

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، توسط متخصصان چشم و اساتید دانشگاه پاسخ داده شد.

پاسخ سوالات خود در زمينه «بیماری‌های چشمی» را اينجا بخوانيد(سری دوم)
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛پاسخ سری دوم  سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.  

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران در خصوص «بیماری های چشمی» كه توسط محمد جعفر رستگار فوق تخصص چشم، فرزاد محمدی فوق تخصص قرنیه و اصغر عباسی متخصص چشم داده شده به شرح زیر است:

سوزش چشم
محمدجعفر رستگار فوق تخصص چشم اظهار داشت: بیشترین علل سوزش چشم در افراد جوان به دلیل ابتلا به آستیگمات چشمی و به کار نبردن عینک و درسنین بالا بیشتر موضوع خشکی چشم مطرح است. وقتی فرد گریه می کند به علت جریان و شستشوی چشم توسط اشک قسمت های خشک چشم احساس سوزش و تیر کشیدن دارد.

وی ادامه داد: همچنین بیماری های عفونی، شرایط محیطی و آلودگی هوا نیز می توانند باعث ایجاد سوزش شوند.

مراقبت از چشم جهت پیشگیری از ضعف چشم
رستگار بیان کرد: استفاده از عینک تا حدودی می تواند از افزایش ضعف چشم پیشگیری کند. نزدیک بینی در جوانان تا سنین رشد افزایش پیدا می کند و دوربینی تا حدودی کمتر می شود و چشم می تواند این ضعف را جبران کند. اکثر مشکلات مربوط به نزدیک بینی و دوربینی ارثی است. معمولا بیماری های چشمی از مادران به پسران و از پدران به دختران انتقال پیدا می کند و این موضوع تا حدودی ثابت شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماری های چشمی ارثی با مراجعه به متخصص و تقویت بینایی قابل درمان است.

شب کوری
رستگار گفت: بیماری های شب کوری طیف بسیار وسیع و گسترده ای را در بر می گیرد و تا امروز برای آن درمانی نبوده است، زیرا رنگ دانه چشم و سلول های استوانه ای چشم، در اطرف چشم شروع به تجزیه شدن می کنند و به مرور بینایی چشم کمتر می شود، البته اگر این افراد در معرض نور مستقیم قرار نگیرند، بینایی آنها کمتر آسیب می بیند.

رستگار عنوان کرد: البته امروزه در زمینه درمان این بیماری و کاشت رنگدانه در شبکیه چشم، یا از طریق سلول های بنیادی به درمان شب کوری بپردازند.

شوره چشم
رستگار اشاره کرد: این بیماری به علت ترشح چربی ناحیه مژه ها ایجاد می شود که گاهی به صورت پوسته روی مژه ها یا به صورت چربی در پای مژه ها دیده می شود. این بیماری موجب به هم خوردگی و ناهمواری در رشد مژه ها می شود و با خارش و سوزش همراه است.  شست وشو چشم با آب گرم و صابون یا شامپو بچه می تواند به مرور زمان این بیماری را برطرف کند.

درد چشم یک طرفه
رستگار اظهار داشت: درد یک چشم به همراه درد سر در همان جهت چشم، به علت زیاد شدن تطابق است که عضلات مژگانی مسئول آن هستند. اگر این بیماری به صورت حاد باشد با اسپاسم، تطابق ایجاد می شود ولی اگر به مرور زمان باشد ممکن است یک چشم تطابقی زیادتر از معمول داشته باشد.

رستگار تصریح کرد: استفاده از عینک های نزدیک بین برای کاهش تطابق ممکن است درد چشمی را برطرف نماید اما در سنین بالا بیشتر درد چشم یک طرفه ممکن است ناشی از فشار بالای چشم باشد. که با مراجعه به موقع به متخصص قابل درمان است. در صورت عدم مراجعه به پزشک این بیماری می تواند به کاهش بینایی، در افراد کمتر از 10 سال منجر به تنبلی چشم شود و در سنین بالا منجر به آسیب عصب چشم شود.

هماهنگ کردن ظاهر چشم ها
رستگار بیان کرد: فرد با مراجعه به متخصص جراحی چشم می تواند برای هماهنگی چشم ها، زیبایی و بزرگ کردن قرنیه، درمان افتادگی پلک و کلیه مشکلات دور چشم و اصلاح آن اقدام کند.

فشار پشت چشم
رستگار گفت: کم و زیاد شدن فشار چشم موجب ایجاد این عارضه می شود و آب سیاه انواع گوناگونی دارد، که باید تشخیص داده شده و درمان شود،  فشار متعادل چشم بین 10 تا 20 میلیمتر جیوه (فشار واحد چشم) است، که در صورت سلامت فرد این فشار حدود 15 است، فشار کمتر از 10 بیانگر افت فشار چشم و بالای 22 نشانه فشار بالا است. فشار چشم بالا می تواند به 2 صورت حاد و مزمن باشد. فشار چشم در حالت حاد، با جراحی قابل درمان است و در صورت مزمن بودن با دارو قابل کنترل است.

عمل فیکو
رستگار تاکید کرد: امروزه با فیکو لیزر بیماری آب مروارید بدون برش سطح چشم قابل درمان است که از روی چشم لنز تزریق شده و بینایی کامل و بدون عارضه درمان می شود، این عمل با مراجعه به متخصص چشم و با توجه به تشخیص پزشک انجام می شود.

اسکار قرنیه
رستگار گفت: لک قرنیه امروزه با پیوند قرنیه قابل درمان است.

عوارض پس از عمل لازک
رستگار تصریح کرد: اگر فرد به تازگی عمل لازک را انجام داده باشد، دچار حالت هایی مانند سخت باز شدن چشم پس از خواب می شود اما این حالات پس از مدتی برطرف می شود و تا عادت چشم به شرایط جدید وجود دارد، البته این علائم زودگذر است. اگر فرد خشکی چشم نداشته باشد و نمره چشم فرد کامل تصحیح شده یا برنگشته باشد این عیوب تا یک سال برطرف می شود.

حس وجود شیء خارجی در چشم
رستگار گفت: این حس می تواند ناشی از وجود شیء خارجی در داخل چشم باشد اما شایع ترین علل ایجاد این حس درچشم، خشکی، حساسیت های قبلی، رسوب ذرات کلسترول، برجستگی رگ های چشم وعفونت های ویروسی است.

حس فرورفتگی چشم
رستگار تاکید کرد: این حس معمولا به دلیل درگیری عصب سمپاتیک گردنی در افراد ظاهر می شود.که موجب ایجاد حس درد در فرد شده که باید از این حیث مورد بررسی و درمان قرار گیرد.

برجستگی پلک یک طرف
رستگار اظهار داشت: این حالت می تواند به صورت حاد یا مزمن ایجاد شود. در حالت حاد و درصورت وجود جوش چرکی، باید به درمان آن پرداخته شود و در حالت مزمن این عارضه می تواند ناشی از گل مژه باشد که با جراحی قابل درمان است. شست و شوی پلک در پیشگیری از ابتلای فرد به گل مژه مفید است.

رستگار عنوان کرد: در افراد مبتلا به شوره چشم، گل مژه بیشتر مشاهده می شود که استفاده از غذاهای چرب و ورزش نکردن می تواند در ایجاد آن موثر باشد اما رعایت اصول و نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه بسیار حائز اهمیت است.

درد چشم ناشی از میگرن
رستگار تصریح کرد: در افراد مبتلا به میگرن به دلیل اختلالاتی در عروق چشم مشکلاتی ایجاد می شود. اولین اثر آن روی سرخرگ خارجی سر است که شاخه انتهایی اش به ته چشم می رسد.
رستگار گفت: در این قسمت به دلیل نرسیدن خون، اسپاسم اشکالی ( توهم بینایی) در جلوی دید فرد به وجود می آید که به شکل های متفاوتی است، که در پی آن سر درد، تهوع و سرگیجه ایجاد می شود. امروزه داروهای خوبی برای درمان میگرن وجود دارد. همچنین درد شقیقه هم گاهی می تواند نشانه ای غیر معمول از میگرن باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

افراد دارای ضعف بینایی تا چه زمان باید ازعینک استفاده کنند
رستگار اشاره کرد: افراد دارای ضعف بینایی باید همیشه از عینک استفاده کرده یا عمل لیزیک انجام دهند. تمام نمره های چشم با عینک قابل درمان است و در صورت نداشتن تمایل فرد می تواند از لنز استفاده کند، همچنین انجام عمل لیزیک بسیار مفید است که البته تا قبل از سن رشد و 21 سالگی انجام نمی شود. 

قرمزی چشم و ترشحات
رستگار بیان کرد: این حالت نشانه حساسیت است، معمولا برخی افراد در فصل های بخصوصی به دلیل حساسیت به گرده های گیاهی  و همچنین آلودگی هوا دچار قرمزی و ترشحات چشم می شوند. همچنین قرار گرفتن در برابر باد موجب خشکی ترشحات چشم و ایجاد حساسیت می شود. در حساسیت های چشمی به مواد آلرژی زا فرد باید از شرایط ایجاد این حالت دوری نموده تا حساسیت به مرور برطرف شود. همچنین با افزایش سن حساسیت های چشمی کاهش پیدا می کند.

2 عینکی
رستگار گفت: افراد 2 عینکی با عمل جراحی لیزر قابل درمان هستند که می توانند دور و نزدیک را به راحتی ببینند.

سوزش چشم و نفخ
رستگار اشاره کرد: گاهی نفخ معده می تواند باعث تحریک سمپاتیک و پاراسمپاتیک شده و اشک چشم کم و زیاد شود، این حالت می تواند موجب ایجاد حس سوزش در چشم فرد شود.

آسیب چشم ناشی از مشاغل خاص
رستگار بیان کرد: در افرادی که دارای شغل جوشکاری هستند باید از عینک هایی استفاده کنند که ذرات ناشی از عمل جوشکاری در چشم آنها وارد نشود. خال جوش های ناشی از این عمل موجب آسیب به چشم، کاهش بینایی و ترشحات می شود. عوارض ناشی از این حالت که به شکل لک در چشم ایجاد می شود با برداشتن آن قابل درمان است.

چشمک نور در افراد مبتلا به فشار خون
رستگار اشاره کرد: فشار خون از عوامل عروقی است، که روی سرخگ ها تاثیر و باعث پارگی و خونریزی های نقطه ای و وسیع در چشم می شود که باید زیر نظر پزشک و به کمک لیزر یا با کنترل فشار خون درمان شود. البته بیماران دیابتی بیشتر مویرگ زایی در داخل چشم دارند.که اگر این خونریزی های چشمی درمان نشود، به سرعت بینایی را کاهش می دهد.

سوزش و قرمزی چشم صبح ها پس از خواب
رستگار تصریح کرد: این عارضه می تواند ناشی از حساسیت، استفاده نکردن از عینک و خشکی چشم باشد که باید علت یابی شود. استفاده از اشک مصنوعی می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

ارتباط بین خاراندن چشم و قوز قرنیه
رستگار یادآور شد: خاراندن چشم هیچ ارتباطی به ایجاد قوزقرنیه ندارد و این بیماری است که زمینه ژنتیکی در ایجاد آن دخیل است.

کودکان نارس
فرزاد محمدی فوق تخصص قرنیه گفت: بیماری خاصی به نام اختلال شبکیه داریم. تشکیل شبکیه در کودکان نارس چون از شرایط نرمال جنینی خارج شده اند جهت پیشگیری به بخش های مراقبت ویژه نوزادان وارد می شوند. ممکن است فرایند تشکیل شبکیه آنها در داخل رحم که به صورت نرمال انجام می شود در  خارج از آن نابهنجاری پیدا کند. 

محمدی اظهار داشت: بعضی از مواد باعث کم بینی شبکیه و نابینایی می شود. ممکن است این افراد همزمان که درمان می شوند دچار مشکلات نزدیک بین، دوربین و یا انحراف چشم شوند که با روش های معمولی قابل درمان است. بیمار اختلال تشکیل شبکیه جهت درمان و دریافت اکسیژن به بخش مراقبت های ویژه منتقل می شوند. اختلال تشکیل شبکیه، یک بیماری ساختاری در شکل شبکیه ایجاد می کند و اگر از این مرحله بگذرد درمان ها باعث می شود که کودک یک بخشی از ظرفیت بیناییش را 10 درصد الی 100 درصد از دست بدهد.

شبکیه چشم
محمدی بیان کرد: یک پرده عصبی است. با یکسری از روش های جراحی می توان پارگی این پرده را درمان کرد . یک بافتی که ساختار ضعیفی دارد  وقتی جدا شود و برگردد افراد در این حالت بخشی از ظرفیت بینایی خود را از دست می دهند. اما با این حال این عمل جراحی جهت ظاهر مناسب چشم و بازگرداندن 50 درصد الی 80 درصد بینایی موثر است. این عمل با خونریزی و ورم کردن همراه است که توسط فوق تخصص شبکیه با استفاده از لیزر و یا تزریق آمپول انجام می شود.

قوز قرنیه
محمدی تاکید کرد: اختلال در شکل قرنیه است که از حالت کروی منظم یک سری برجستگی اضافه بر شیب منظم قرنیه پیدا می کند که این حالت آستیگماتیسم نامنظم ایجاد می کند و توسط عینک به طور معمول قابل اصلاح است. در موارد شدید آن لازم است از یک لیزر تماسی که قسمت های نامنظم قرنیه را پوشش می دهد باید استفاده کرد و سپس عمل پیوند قرنیه انجام شود.

محمدی تصریح کرد: برای درمان این بیماری روش کنترل کننده و جراحی انجام می شود که در 90 درصد آنها با این عمل درمان می شود. در این جراحی بازتابی اشعه فرابنفش مانع جذب ویتامین و پیشرفت قوز قرنیه می شود.

در خانواده ای که سابقه ابتلا به قوز قرنیه وجود دارد بهتر است کودک مبتلا در سن 8 الی 9 سالگی از عینک استفاده کند و اگر دچار نامنظمی شبکیه باشد باید به پزشک مراجعه کند.

 اگر بعد از پیوند قرنیه، چشم عفونت کند ممکن است فرد نابینا شود اما قوز قرنیه باعث نابینایی نمی شود.قوز قرنیه باعث سبب اختلال دید شدید می شود و ممکن است مانع فعالیت در برخی از مشاغل شود. 

آب سیاه
به گفته محمدی، آب سیاه هیچ ارتباطی با عارضه قوز قرنیه ندارد.

اپتومتریست 
اصغر عباسی متخصص چشم گفت: اپتومتریست ها مراقبین اولیه سلامت چشم هستند. در ابتدا يك‌ بيمار چشم‌ جهت جلوگیری از افزایش اختلال دید، عیوب انکساری، انحراف عضلانی انکسار چشم به اپتومتریست مراجعه کند. وظایف اپتومتریست ها نیز همانندپزشکان عمومی است. خانواده ها برای جلوگیری از عفونت، ریز چشمی، تنبلی چشم  باید تحت نظر متخصص باشند.

عباسی اظهار داشت: همه بچه ها قبل از سه سالگي توسط اپتومتریست معاينه شوند. معاينات چشمي هر شش ماه يکبار تا سه سالگي تکرار شود. این معاینات توسط اپتومتریست از 3 الی 25 سالگی جهت جلوگیری از بروز بیماری های چشمی باید انجام شود.

پيرچشمي
عباسی بیان کرد: این عارضه از سن 40 سالگی آغاز می شود که جهت معاینه و جلوگیری از شیوع بیماری های چشمی بهتر است توسط اپتومتریست معاینه و هر ساله این امر (معاینه) تکرار شود.

 سکته چشمی
عباسی افزود: سکته چشمی در اثر کاهش جریان خون به بافت های بخش جلویی عصب بینایی رخ می دهد. و باعث کاهش ناگهانی بینایی شخص می شود.اگر رگ های خونی دچار انسداد و گرفتگی شوند و خون نتواند جریان پیدا کند، چشم دچار انسداد شریان مرکزی شبکیه می شود در صورتی که اگر سرخرگ مسدود شود در این دحالت به دلیل اینکه خون به بافت نمی رسد بافت شبکیه می میرد و در صورت بسته شدن سیاهرگ خون در بافت ها جمع شده و ورم ایجاد می شود.

عباسی ابراز داشت: کاهش بینایی در یکی از چشم ها در هنگام بیدار شدن از خواب، مشاهده سایه در بالا و یا پایین قسمت بینایی و کاهش واکنش به نور از علائم سکته چشمی است. 

استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدیو در زمان بروز سکته باعث افزایش میزان بینایی افراد می شود که البته مصرف این دارو باید توسط متخصص تجویز شود. امکان بروز سکته چشمی در بیماران قلبی و عروقی، فشار خون بالا، دیابت، چربی خون بالا بیشتر است.

تنگ شدن مردمک
به گفته عباسی، آسیب دیدگی اعصابی که از مغز به چشم ها می رسد باعث تنگ شدن مردمک ها می شود. مواردی مانند تصویر برداری رزونانس مغناطیسی، توموگرافی کامپیوتر و گاهی آزمایش خون و ادرار از راه های تشخیص علل ایجاد تنگ شدن مردمک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا گرامی
۱۹:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
پاسخ سلام خدمت دکتر خواهرم ضربه شدیدی به چشمش خوردبردیم دکتر متخصص چشم پزشکی سونوگرافی عکس برداری از چشمش کردن و گفتن شبکیه چشمش آسیب دیده ورم کرده الان حدود یک ماه هست که قطره می‌ریزه ولی بینایی چشمش از دست رفته همه جارو تار میبینه فقط کمی از نزدیک دیدش خوبه دور رو نمی‌بینه آیا امکان خوب شدن هست که مثل قبل باشه یا نه لطفاً جوابمو بدین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۰:۱۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام به چشم کاشی برخوردکرده دوروزه آب میادازچشم امروزهم وقتی جلوگرماکارمیکنم سوزش داره یکم هم تارمیبینه من چکاربایدبکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام بنده به هنگام سرفه زدن یا پریدن جلوی یک دیوار سفید چیزایی شبیه به شبکه ای از خطوط می بینم که مرکزشون یک دایره است و به هنگام مالش چشم احساس می کنم چیزی شبیه به کره ی چشم مثل یک دایره یا کره به تعداد دو تا سه تا دیده میشه و سر درد هم دارم و هنگام تمرکز یک تکه نور سفید می بینم سر درد هم دارم البته دو ماه پیش عصبی شدم و همون لحظه سردرد و اون تکه ی نور سفید دیده شد مشکل بنده چیه
Iran (Islamic Republic of)
نوشین
۱۴:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام مدتیه خطوط راست مثل نرده ها و خط کاشی ها رو کج می بین . تست آمسلر رو از اطرافش کج می بین . مرکزش رو مشکلی ندارم. راهنمائی کنید
Iran (Islamic Republic of)
لبلا
۰۸:۴۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر من سه سال پیش لیزیک کردم و مدتی بعد بخاطر سردرد شدید رفتم دکتر و گفتن که میگرن داری سردردهای شدید که با پیگیری دردش کمتر شده اما الان یک هفته هستش که چشم درد سمت راست دارم و دکتر هم مراجعه کردم گفتن چیزی نیست دوتا قطره ویزوکروم و باکتی ماید دادن سه روز هست ولی دردش آروم نمیشه وقتی از خواب بیدار میشم درد چشمم خیلی زیاد هست میشه لطفا راهنمایی کنید با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
Mahsa
۱۹:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
باسلام و خسته نباشید
خانوم۲۴ساله ای هستم ک ۷ساله هر۴یا۵روز چشمم ب شدت قرمزمیشه و احساس شدید دردداره
هیچ کس نتونسته دلیلشو برام پیداکنه
خیلی عذاب میکشم قطرهام دیگ جواب نمیدن
میترسم روز عروسیم هم اینجوری بشه لطفا راهنمایی کنین
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۲۰:۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
سلام‌نمره چشم من با دستکاه و با صفحه بینایی سنجی مطابقت نداره علت چیست ۱۲ سال دارم دور بین ام
Iran (Islamic Republic of)
رضیه
۲۳:۱۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
ناخنک چشم برداری خوبه؟دیگه برنمیگرده؟لطفاراهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
کبری علیپور
۲۰:۴۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
برای کسیکه که هفت سال میگرن چشمی داره و گاهی به دلیل فشار زیادی که به چشمش وارد میشه بینایی یکی از چشماشو به طور موقت از دست میده و بعد یه ساعت چشم دیگش همون علائمو نشون میده وتا حالا فقط یک بار قرص مصرف کرده به دلیل هزینه بالای داروها دیگه ادامه ندادن میخواستم بدونم راهی برای درمان ایشون وجود داره تا حالا هر دکتری رفته علت بیماریو تشخیص ندادن و شغلشم خیاطیه ایا امکان بهبود کامل وجود داره؟؟؟؟؟خواهشا جواب بدین!
این شخص 21سالشه و پسره .لطفا منو راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۰۳:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام اقای دکتروقتتدن بخیر ب تای ده روزی مشه لنزطبی گرفتم و دفعه اول گذاشتم مشکلی نبود دفعه دوم سوزش داشتم ودفعه سوم ینی امروزچشمم خیلی سوزش زیادی داشت و بعددراوردن لنز هم تادوساعتی سوزش داشتم.بااینکه یه ساعتم توچشمم نبودنتونسم تحمل کنم دراوردم. بنظرشماچشمم صدمه دیده دکترنیازب چکاپ هس تروخداراهنماییم کنین دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سفیدی داخل مردمک کوچک چشم نشانه چیست؟ قابل درمان است؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۱:۵۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
من چکار کنم میشه جواب سوال قبلی ام رو برام ایمل کنید ممنون میشم. خیلی ادیت میشم .
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۰:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام خدمت جناب دکتر
من ی بیماری چشم دارم و مادر زادیه یعنی از وقت تولد چشم هام صعیف بوده با چند تا عمل فعلا چشم هام خوب ان دیدم کمه در حدی ک نمیتونم گواهنامه بگیرم یکی چشم تنبلی داره یکی ن داره من ۲۴ سالگی عمل کردم و عینک رو کنار گداشتم و لرزش چشم هم دارم .من شنیدم ک به چشم نور میزنن ایا با شرایطی ک من دارم واقعا نور میزنن تا منم دیدم بهتر شه . من چکار کنم ک دیدم بهتر شه ممنون راهنماییم کنید..اگ لف کنید جوابمو برای ایملم بفرستید ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۰:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام من باد سرد به پيشونيم خورد سمت چپ سرم تاشفيقه درد گرفت فرداش زد به چشم چپم چشممو سمت راست كج كه ميكنم درد ميگيره علت چيست قبلا سوزش وخارش شم داشتم به يه جا كه خيره ميشم سفيدي چشام سرخ ميشه باد سرد كه بش ميخوره يه حالي ميشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۱۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سینوزیت دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۲:۴۹ ۰۱ دی ۱۳۹۷
سلام بنده در حدود ۱۰ روزه که چشم راستم تار میبینه رفتم پیش چشم پزشک گفت لایه ای روی شبکیه ایجاد شده دیدتو مختل کرده.در صورتیکه هیچ ضربه ای به چشمم وارد نشده لطفا راهنمایی کنید علاجش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ماوی سو
۱۲:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
با سلام
حدود 3 ماه هست که عمل لازک کردم .خشکی چشم هم دارم.دکترم گفته که تا 4 ماه باید قطره فلوکورت را ادامه بدی.من الان حدود 10 هفته است که هر 4 ساعت یک قطره فلوکورت مصرف میکنم.به پزشک دیگری مراجعه کردم که گفت مصرف طولانی مدت فلوکورت عواضی مانند آب سیاه دارد.از طرفی دکترم گفته اگر تا 4 ماه استفاده نکنی نمره چشمت برمیگردد.لطفا راهنمایی بفرمایید من چه کار کنم؟با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۹:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
عااااااااااااااااآاااااااااالی بود واقعا ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۸:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
باسلام.برادرم بیست و سه سالشه واز سن دوازده سالگی پس از یه بیماری چشماش ضعیف شد و دیدش فقط ده درصد هست به دکتر مراجعه کردیم گفتن چشماش سالمه فقط عصب بیناییش ضعیف شده و فعلا راه درمانی نداره .شایدم از طریق سلول درمانی.اگه راهی برا درمانش وجود داره لطفا راهنمایی کنید.ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
سلام پسرم 12سالشه ابرسفیدی بالای سیاهی دوتای چشماش داشت میومدپاین وچشمش زیادخارش میدان با مراجع به دکترسلوتی فوق تخصص چشم درشبراز گفتن بخاطرعفونت شده خوشبختانه جلودیدش نگرفته و4قطره داده ومرتب هر8ساعت بایداستفاده کنه که الان یک ساله 6ماهی یک باردکترمی بینتش سال من آینه آیا این سفیدی روی سیاهی برطرف میشه یامونده دیگه واگررفت بیرون وعرق کرد بخصوص تابستان چشمش زیادخارش میده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
سلام من زیاد پلک می زنم .خیلی اذیت کننده و خسته کننده است و جلوی مردم خجالت میکشم. گوشه ی چشام هم زود زود کثیف میشه نمیدونم به کدوم دکتر با چه تخصصی مراجعه کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
سلام
مدتی است که با سوزش و خارش چشم مواجه هستم و وقتی بیرون میرم مایع سفیدی از گوشه ی چشمم بیرون میاد وچشمم به نور آفتاب حساس است ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
سلام
مدتی است که با سوزش و خارش چشم مواجه هستم و وقتی بیرون میرم مایع سفیدی از گوشه ی چشمم بیرون میاد وچشمم به نور آفتاب حساس است ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرشته ازین
۲۰:۰۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
باسلام مدت چهار ساله که چشم چپم تقریبا بستهاست دید دارد ولی تاراست با گرفتن ام ار ای گفتن ام اس است کورتون زدم یک مدت باز شد ولی دوباره بسته شد دکتر هم میرم مقز واعصاب ولی چشمم خیلی زشت و وهماهنگ با صورت نیست ایا با جراحی درمان میشود
Iran (Islamic Republic of)
مهندس برق
۱۹:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
سلام.دید چشمای من 10 از 10 هستش ولی دکتر وقتی تو دستگاه دید گفت چشمات آستیگماتش بالاست.چشمای من همیشه درد میکنه و دو بینی دارم و آب میاد از چشمم.علت چیه؟ در ضمن سینوزیت هم دارم.آیا از سینوزیته مشکل من؟من در شب دیدم کمتره نسبت به روز.ممنون میشم جوابشو بدین علتش چیه و چیکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
با سلام
بنده چندین سال پیش بر اثر برخورد جسم سخت با چشم چپم دچار پارگی قرنیه و بعد از آن، آب مروارید چشم شدم. ابتدا با عمل جراحی، قرنیه ام ترمیم شد و در فاصله 30 روز پس از آن به عمل جراحی آب مروارید و گذاشتن لنز داخل چشمی پرداختم. پس از عمل دید کاملی بدست آوردن اما طی مراقبت های پس از جراحی و بخاطر بی تجربگی رزیدنت مربوطه، بر اثر ترشحات پس از عمل، لنزم جرم گرفت و متاسفانه با 10 جلسه لیزیک هم برطرف نشد و الان بینایی این چشمم را تقریبا از دست داده ام. می خواستم ببینم آیا امکان عمل مجدد و تعویض لنز وجود دارد و در صورت امکان هزینه آن چقدر است؟
با تشکر
آخرین اخبار