ویزیت رایگان؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "بیماری های پوستی" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، توسط "متخصصان پوست و مو" پاسخ داده شده است.

پاسخ سوالات خود در زمينه به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، منتشر شد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری های پوستی كه توسط دکتر خلیل صداقت پیشه، مرتضی محمدی،  حسام نهاوندی و امیرهوشنگ احسانی داده شده است، به شرح زیر است:

درمان قارچ های پوستی
خلیل صداقت پیشه اظهار داشت:قارچ های پوستی تنوع زیادی دارند، که به قارچ های سطحی و عمقی تقسیم می شوند. نوع قارچ درمان های متفاوتی دارد، اکثرا اگر سطحی باشند سعی بر این است که از کرم ها و محلول های موضعی ضد قارچ مانند کلوتریمازول و برای قارچ های عمقی کتوکنازل استفاده می شود. اصولا یکی از علائم قارچ خارش است و تحریک آن می تواند به انتقال بیماری به سایر نقاط بدن شود.

درمان جای تاول
صداقت پیشه تصریح کرد: ابتدا باید بیماری و علت ایجاد تاول درمان شود و از علل تشدید و ایجاد آن دوری شود. شست و شوی کمتر و چرب نگه داشتن محل تاول و دوری از آفتاب در درمان آن بسیار موثر است. استفاده کلوبتازول برای درمان جای تاول ها مفید است. در صورت رعایت موارد پیشگیری و شروع درمان ظرف چند ماه تاول ها از بین می رود.

ریزش مو
صداقت پیشه بیان کرد: می تواند علل متعددی داشته باشد و باید تحت نظر پزشک متخصص مورد برسی قرار گیرد. ریزش مو می تواند به صورت ارثی، هورمونی،  ناشی از گوارش تغذیه و سایر علل دیگر باشد که که باید ععل اصلی ایجاد آن و درمان مخصوص انجام شود. اگر در نتایج تمام آزمایش ها مشکلی نباشد، احتمال ارثی بودن ریزش مو بیشتر است که  فرد باید به طور مداوم از دارو استفاده کند . ماینوکسیدیل یکی از داروهایی است که برای درمان ریزش موی ارثی مورد استفاده قرار می گیرد.

پسوریازیس (بیماری پوستی صدف)
صداقت پیشه عنوان کرد: یک بیماری ارثی است که باید فرد مبتلا پوست خود را کمتر شستشو دهد و چربی و رطوبت پوست خود را حفظ کند. این بیماری با هر چرب کننده ای بهبود پیدا می کند. استفاده از پماد دایوبت و پماد دایونکس برای درمان این بیماری پوستی موثر است.

چربی زیاد پوست سر
صداقت پیشه افزود: در صورت ریزش مو به دلیل چربی پوست سر استفاده از شامپوهای مخصوص شستشوی موهای چرب توصیه می شود. همچنین استفاده از محلول های کاهش دهنده چربی مانند سبواستاپ بر روی سر و شستشوی آن به ایجاد تعادل در میزان چربی موجود در پوست کمک می کند.

سفید شدن پوست صورت
صداقت پیشه اظهار داشت: بهترین راهکار برای سفید شدن و ایجاد شفافیت در پوست صورت دوری کردن از آفتاب است. تیرگی پوست علل مختلفی دارد و باید علت ایجاد آن توسط متخصص مورد بررسی قرار گیرد. قرار گرفتن در مجاورت آفتاب یا بیماری های لیکن پلان، آمیلوئیدوز یا سایر بیماری ها باشد، که هر بیماری درمان متفاوتی دارد. در تیرگی ناشی از آفتاب استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب در طول روز موجب روشن شدن پوست صورت می شودهمچنین استفاده از کرم های روشن کننده شب تحت نظر متخصص پوست در این زمینه بسیار موثر است. و در سایر موارد درمان بیماری و پس از آن استفاده از داروهای درمانگر لکه های ناشی از آن تحت نظر متخصص توصیه می شود.

درمان پینه قوزک پا
صداقت پیشه عنوان کرد:عموما علت ایجاد پینه در برخی نقاط بدن فشاری است که به آن نواحی وارد می شود. ترک عادات و رفتارهایی که موجب ایجاد آن و یا مشاغلی که سبب سایش برخی نقاط پوست می شود توصیه می شود. برای درمان آن استفاده از کرم ورومال برای تخریب پینه و نازک کردن آن مفید است.

خارش سر و بدن
صداقت پیشه بیان کرد: خارش های ناشی از تغییر فصل به خصوص در این فصول بیشتر می تواند به دلیل کاهش دمای هوا باشد زیرا سرما موجب ایجاد خارش های پوستی می شود، به این افراد توصیه می شود از سرما دوری کنند و پوست خود را چرب نگه دارند، همچنین استفاده از لوسیون ها برای کاهش خارش های پوستی ناشی از سرما سودمند است. گاهی خارش ها علل دیگری دارند که باید توسط متخصص مورد بررسی قرار گیرد. بیمار گال یا برخی بیماری های داخلی و آبله مرغان می تواند موجب ایجاد خارش در بدن شود.
 
گال
گال یک انگل است که داخل پوست لانه می کند و حرکت آن موجب ایجاد خارش شدید در سطح پوست می شود. گال یک بیماری انگلی پوستی است که استفاده از محلول بنزیل بنزوات بر روی پوست موجب از بین رقتن این انگل ها می شود.

کیست های چرکی پوست
مرتضی محمدی متخصص پوست اظهار داشت: کیست های چرکی عفونی دردناک که روی کشاله ران و زیر بغل ایجاد می شوند ناشی از ضایعات عفونی سطحی یا عمقی هستند، که ممکن است همراه با ترشح باشند. برای درمان فرونکل دارودرمانی و رعایت بهداشت فردی و استفاده از آنتی بیوتیک ها تحت نظر پزشک متخصص توصیه می شود و در هیدرادنیت‌ چرکی در مراحل اولیه همراه درمان دارویی ممکن است جراحی برداشت کامل آن انجام شود.

درمان پیسی (ویتیلیگو)
مرتضی محمدی بیان کرد: یک بیماری التهابی پوستی است که در این بیماران رنگدانه پوست تولید نمی شود، که ممکن است به صورت التهابی و ژنتیکی باشد که درصورت و بدن ایجاد می شود. درمان های مختلفی دارد، اغلب داروهای درمان آن به صورت کرم است؛ نظیر کورتون های موضعی، کرم های آنالوگ ویتامین D و کرم ویت اسکین و سایر موارد برای درمان تجویز می شود.

ریزش سکه ای مو
مرتضی محمدی تصریح کرد: یک بیماری التهابی است که علت ناشناخته ای دارد و به دنبال التهاب در ریشه موها ایجاد می شود و در مقابل عوامل استرس زا تشدید می شود و مبتلایان به این بیماری معمولا علائم یک استرس حاد را دارند. استفاده از داروهای ضد التهابی موضعی، مانند قطره ها و تزریق های داخل ضایعه انجام می شود البته با توجه به شدت آن داروهای خوراکی هم تجویز می شود. درصورت عدم نتیجه مثبت، درمان تا 6 ماه قابل تکرار است. استفاده از داروهای محرک مانند قطره رزماری، قطره های ریزش مو و عصاره های ذغال سنگ تحت نظر پزشک متخصص به عنوان محرک رشد مو توصیه می شود.

درمان شوره سر 
مرتضی محمدی عنوان کرد: شوره سر می تواند ناشی از علل مختلفی مانند دوره بلوغ، اگزما، یا پسوریازیس باشد که باید تحت نظر پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد و غالبا در موارد خفیف استفاده از شامپوهای ضد شوره سر مفید است و در افرادی که از شامپوهای ضد شوره به دلیل مقاوم شدن مخمر پوست پاسخ مثبت دریافت نمی کنند تغییر نوع شامپو پیشنهاد می شود.

درمان کک و مک
مرتضی محمدی تاکید کرد: استفاده از ضد آفتاب برای پیشگیری و درمان از ابتلا به کک و مک ضروری است، همچنین استفاده از کلاه و عینک در کنار آن ضروری است. همچنین استفاده از داروهای ضد لک تحت نظر متخصص توصیه می شود. در صورت کم بودن میزان اثر بخشی، می توان از لیزر درمانی استفاده کرد. در نتیجه لیزر درمانی لکه ها به طور کلی از بین می روند اما به دلیل مستعد بودن فرد به این عارضه احتمال ایجاد آن وجود دارد، که فرد باید برای پیشگیری از ایجاد آن پرهیز از آفتاب داشته باشد.

هاله سیاه دورچشم
مرتضی محمدی گفت: ایجاد هاله سیاه دور چشم می تواند ناشی از ژنتیک، مصرف دخانیات، استفاده از عینک و کبودی های ناشی از عمل بینی می تواند موجب ایجاد تیرگی پوست شود. استفاده از کرم های دور چشم و لیزر درمانی برای درمان با توجه به افراد مختلف متفاوت است.

لکه های قهوه ای پوست
مرتضی محمدی افزود: لکه های قهوه ای پوست می تواند علل مختلفی داشته باشد و می تواند ناشی از حاملگی، استفاده از دارو ها و سایر عوامل باشد. فرد باید تحت نظر متخصص مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به علل ایجاد آن مورد بررسی و درمان قرار گیرد.

ترک های حاملگی
مرتضی محمدی اظهار داشت: پیشگیری از ترک ها پوستی و افتادگی پوست شکم در دوران حاملگی با توجه به حجم شکم و رنگ پوست و اندازه لگن متفاوت است و در افراد دارای پوست روشن میزان ترک های حاملگی بیشتر مشاهده می شود. استفاده از روغن زیتون تا حدودی می تواند در پیشگیری از ترک و افتادگی پوست در زمان بارداری کمک کننده باشد. استفاده از گن پس از بارداری می تواند در کاهش افتادگی و حجم شکم موثر باشد.

درمان اگزما
مرتضی محمدی بیان کرد: در فصل سرما و خشکی هوا احتمال ابتلا به اگزما شایع تر است و مهم ترین کار برای پیشگیری و درمان استفاده از شوینده های ملایم مانند شامپو بچه و صابون بچه، پن پوست خيلي خشک و حساس و مرطوب کننده ها بسیار موثر است. استفاده از داروهای خوراکی با توجه به شدت بیماری تحت نظر پزشک متخصص موثر است. همچنین پرهیز از استفاد از شوینده های قوی مانند ریکا، پودر ماشین لباسشویی، مایع دستشویی، لاک، ادکلن و سایر موارد حساسیت زا با توجه به نوع اگزما توصیه می شود. ایجاد ترک بر سر انگشتان و سوزش و التهاب آن از دیگر نشانه های اگزما است که باید تحت نظر پزشک متخصص کرم مخصوص مورد استفاده قرار گیرد.

ایجاد بخش های سفید رنگ به خصوص در نواحی ریش و سبیل 
حسام نهاوندی، متخصص پوست و مو اظهار داشت: پوسته پوسته شدن صورت  یک تشخیص بالینی است که در فصل سرما افزایش می یابد. 

قرمز شدن و پوسته پوسته شدن بیشتر در ریش مردان، لای چین خنده و یا بین دو ابرو شروع می کند صورت می گیرد. 

بهترین دارویی که وجود دارد بتاگواوکان 2 درصد که ما معمولا وقتی به افراد تجویز می کنیم پوسته پوسته شدن برطرف می شود ولی در فصل سرما این مسئله بیشتر اوج می گیرد.

در فصل تابستان به دلیل وجود آفتاب و هوای معتدل تر این موضوع کمتر اتفاق می افتد و اگر به مدت یک هفته از این کرم استفاده می شود آن عامل از بین می رود اگر از کرم استفاده نکند مجددا این مورد اوج پیدا می کند.

پوسته پوسته شدن صورت، در زمان استرس بیشتر مشاهده می شود و از کرم کورتون و الیدل نیز برای درمان این عارضه موثر است.

جای جوش در صورت که در اثر فشار به  صورت خال سیاه درآمد
نهاوندی بیان کرد: پزشک خال سیاه را با دستگاه درماتوسکوپ ( وسیله ای که حالت ذره بینی دارد ) مشاهده می کند تا علت  بروز ، نوع آن و مراحل ایجاد آن مشخص شود تا در صورت نیاز آن را بر دارد و یا آن را بسوزاند.

التهاب پوست صورت 
نهاوندی تصریح کرد: هیدرو کروتیزون یا کورتون خفیف ترین و ضعیف ترین پماد است و اگر مبتلا به پری اورال هستید نباید این پماد را مصرف کنید و به جای آن کرم الیدل را مصرف کنید زیرا تاثیر بسزایی در پوست دارد.

از داکسی سیکلین خوراکی نیز می توان استفاده کرد طوریکه به مدت دو الی سه هفته بیمار آن را  جهت برطرفی التهاب مصرف می کند اما احتمال اوج مجدد آن عارضه وجود دارد .

دور لب و صورت افراد مبتلا به پری اورال به دلیل حساسیت های پوستیشان دچار التهاب می شود زیرا پوست آنان آتوپیک است.

این افراد در زمان استفاده از مواد آرایشی و یا نگه دارنده  پوستشان دچار  التهاب می شود. 

جوش غرور جوانی در سن 24 سالگی
نهاوندی اذعان داشت: آقایان تا سن 35 سالکی اوج مقدار هورمون مردانگیشان است و امکان جوش زدن را همیشه دارند اما در زمان تغییر و تحول بدن آنان  به بیشترین وجه این جوش ها مشاهده می شود.

اما خانم ها بروز جوش در پوست خانم ها در این سن به دلیل مسائل هورمونیشان یک مسئله متداول و شایع است.

جوش سفید رنگ که داخلش چرک است و جوشی که فقط غده چربی ملتهب دارد از انواع جوش های پوستی است که هر دو نوع آن از سن 24 سالگی بروز می کند. و سطحی هستند که به مرور زمان برطرف می شوند.

جوش ناشی از مصرف شکلات
نهاوندی، گفت: متابولیسم سلول ها در زمانیکه قند خون بالا می رود یک مقدار در درونش تغییر و تحول بوجود می آید، اما از لحاظ آن چیزیکه بیشتر تفکیک شده و در کتب آمده شکلات و چربی هیچگونه تاثیری در ازدیاد جوش و یا برطرفی آن ندارد.

از نظر علمی هیچ تحقیقی نشان نمی دهد که شکلات خوردن باعث جوش زدن می شود اما به دلیل اینکه بیمار هنگام مراجعه می گوید وقتی شکلات می خورم صورتم جوش می زند پزشک می گوید این مواد خوراکی را مصرف نکند.

اما از لحاظ علمی چیزی در خصوص اینکه مصرف بعضی خوراکی ها در بروز جوش تاثیر دارد مطرح نشده.

حساسیت و یا واکنش آلرژی هیچ گونه تاثیری در ایجاد جوش ندارد.
جای جوش زمانیکه اسکارهایی که جوش می زند بعد از جوش باقی می ماند که اسکارها از اشکال مختلفی همچون سوزنی شکل، چاله، آبله تشکیل شده اند که باقی ماندن جای جوش بستگی به نوع اسکارها دارد.

با لیزر و اعمال جراحی می توان  تا 50 الی 60 درصد جای جوش ها را از بین برد  و معمولا اگر حالت اسکار را داشته باشد با هیچ راهی نمی توان آن را درمان کرد.

خارش شدید در بالای ران و بعد خود به خود عفونت می کند
احسانی گفت: خارش شدید در ران می تواند به دلیل بروز قارچ پوستی باشد که باید در مرحله اول آزمایش شود و اگر جواب آن مثبت بود که علت آن مشخص است  و اگر جواب قارچ پوستی منفی بود امکان دارد به دلیل حساسیت یا آلرژی باشد که در اینصورت پزشک دارو را طبق دلیل بروز خارش بالای ران تجویز می کند.

ماه گرفتگی 
احسانی اظهار داشت: در دوران جنینی یه دلیل اینکه رگ صورت گشاد می شود ،حالت ماه گرفتگی در صورت افراد بوجود می آید که البته امکان دارد در هر زمان و یا سنی اتفاق بیفتد که علت اصلی آن مشخص نیست.

در زمانیکه نوزاد به دنیا می آید ماه گرفتگی در مراحل اولیه کم است و با بلوغ سن پر رنگ تر می شود  که درمان این عارضه فقط لیزرهای خاص است و ممکن است به صورت کامل برطرف نشود اما نسبت به اول خیلی بهتر می شود.

افزایش خال
احسانی تاکید کرد: تعداد خال ها در افراد متفاوت است امکان دارد یک نفر 3 تا خال و کس دیگری 10 تا خال داشته باشد و این تعداد تا سن 35 سالگی تغییر می کند.

در زمان بزرگی، تغییر رنگ، خارش و یا سوزش خال آن توسط متخصص برداشته می شود در غیر اینصورت نیازی به برداشتن آن نیست و خال های ریز  نیز معمولا مشکلی در افراد ایجاد نمی کند.

لکه های ریز برجسته قهوه ای روی پاها
احسانی بیان کرد: ممکن است لکه های ریز برجسته قهوه ای روی پاها در افرادی که دچار قند خون و یا واریس پا هستند بروز کند اما  برای درمان آن علتش شناسایی شود.

ایجاد خطوط روی ناخن
احسانی اذعان داشت: ایجاد خطوط روی ناخن سطحی است و ممکن است در اثر ضربه و یا خشکی بدن و یا پوست ایجاد شود  که البته ظرف مدت چند هفته برطرف می شود و مشکلی ندارد.

ایجاد خطوط روی ناخن هیچ رابطه ای  با کمبود کلسیم در بدن ندارد.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سميه
۱۶:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام ، من چندين ماه بعد از بهبودي كرونا دچار مورفه آ در صورتم شدم ( البته با تست بيوپسي مشخص شد ) و خيلي ناراحتم . فرورفتگي هايي در صورتم ايجاد شده و چند روزي هست صورتم سفت و دردناك شده .اصلا از سفتي و درد نميتونم حرف بزنم . دكتر رفتم فقط بم كورتن دادن كه اثري نكرده . هر دكتري ميرم درماني برام ندادن . دارم دق ميكنم لطفا كمكم كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید سوالاتمون رو باید کجا بپرسیم؟
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۹:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر
در ناحیه ی چانه و خیلی کم روی بینی دچار التهاب و قرمزی همچنین جوش های ریز و گاهی خشکی و خارش هستم که دکتر قبلا روزاسه تشخیص داد و مدتی هم درمان شد ولی در بارداری دوباره برگشت ... الان دیگه باردار نیستم میخواستم بدونم چه درمانی براش پیشنهاد میدین؟
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۱:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
ایا بیماری ماکولار درمان دارد
United States of America
بهار
۱۶:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر
برای درمان اگزما از کلوبتازول استفاده میکنم ولی جواب نمیده...
پوست دچار خارش شدید و قرمز و پوسته پوسته میشه
باکلوبتازول خارش برطرف میشه ولی درمان نمیشه
لطفا راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
Elahe
۱۳:۵۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام. آیا در بیماری گال احتمال سرایت به همسر بعداز شروع درمان وجود دارد؟؟
ممنون از سایتتون
Iran (Islamic Republic of)
Elahe
۱۳:۵۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
آیا بعداز شروع درمان نیز امکان انتقال به همسر وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
باسلام دخترم یه لكه روی صورتشه یه دكتر گفته پیسی یه دكتر دیگه گفته حساسیت ولی من با نور موبایل نگاه میكنم تو لكه موهای سیاه وجود داره ممنون شما میشم راهنماییم كنید باتشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۸ تير ۱۳۹۷
چطوری میشه چروک پوست را از بین برد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۸ تير ۱۳۹۷
یک ماهی میشه لکه های قهوه ای گوشه های دهان وچانه ام زده دو بار ب دکتر پوست مراجعه کردم کرم درموفیکس و کرم ساختنی برا شب وشامپوی اورپین فارما استفاده میکنم هر وقت ب صورتم حمله میکنند تو صورتم احساس خارش و سردی میکنم متاهلم واز بچه هام دوری میکنم حال خوشی ندارم کمکم کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۸ تير ۱۳۹۷
یک ماهی میشه لکه های قهوه ای گوشه های دهان وچانه ام زده دو بار ب دکتر پوست مراجعه کردم کرم درموفیکس و کرم ساختنی برا شب وشامپوی اورپین فارما استفاده میکنم هر وقت ب صورتم حمله میکنند تو صورتم احساس خارش و سردی میکنم متاهلم واز بچه هام دوری میکنم حال خوشی ندارم کمکم کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۸:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام یک سالی است نوک انگشت شیصت دست راستم خشک میشود بعد ترک میخورد هر دارو استفاده میکنم موقتی خوب میشود ولی دوباره ترک میخورد چه کدر کنم
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۸:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام یک سالی است نوک انگشت شیصت دست راستم خشک میشود بعد ترک میخورد هر دارو استفاده میکنم موقتی خوب میشود ولی دوباره ترک میخورد چه کدر کنم
Iran (Islamic Republic of)
مطلق
۲۲:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
سلام من امروز متوجه شدم روی صورت پایین تر از گونه ای چاله ای حالت ابله داره به وجود میاد میخواستم علت و راه درمان را بدانم. البته نزدیک بینی ام برامدگی کوچکی در حد ۳ میلیمیتر قرمز شده و حالت جوش که البته جوش نیست برای درمانش چه کنم
Russian Federation
Malalay
۱۳:۱۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ا - ن
۱۸:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
با سلام و عرض خسته نباشید
مدت یک سال است که عرق زیر بغلم بوی بد و تند و آزار دهنده ای می دهد بطوری که مجبورم مرتب دوش بگیرم و لباس عوض کنم . از اینکه کسی به من نزدیک شود هراس دارم که نگویند بوی بد می دهی . به چند پزشک مراجعه کرده ام ولی نتیجه ای ندیده ام . آزمایشات مختلفی هم انجام دادم مثل تیروئید ، کبد چرب ، دیابت ، چربی خون و چکاب کامل ولی همه نرمال بود لطفا مرا راهنمائی کنید که علت چیست و برای رفع آن چه باید بکنم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
بانو
۲۰:۲۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
با عرض سلام لطفا درمورد بیماری مورفا بیشتر توضیح دهید چون من پنج ساله که با این بیماری مبارزه میکنم ودرموقع سرما بدنم کبود میشود وکمی هم دردهای استخوانی دارم راهنمایی کنید سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
با سلام شوهرم کارش جوشکاری هسته
دستها و پاهاش دونه های ریزی زده وخارش هم دارن باید چه داروی استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
تعداد ی از سوال ها پاسخ داده نشده،
Iran (Islamic Republic of)
سيد عباس
۱۷:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
باتشكر از باشگاه خبرنگاران و اساتيد محترم كه وقت گذاشتند ..سپاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
سلام، من تعریق کف دست و پا دارم آزمایش دادم بیماری تیروئیدیم ندارم، درمانش چیه؟
ممنون میشم کمکم کنید
Germany
مجتبی
۱۷:۰۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
با سلام در سرما دست هام یخ میزنه و نمیتونم کاری کنم طوری که حتی کلید نمیتونم در باز کنم

تمامی ازمایش هات و غیره انجام دادم سال هست میگه سالم هستید

نمیدونم دلیلش چیه


و صورتم مثل شوره مو پوست سفید و ریز میزنه نمیدونم چرا ؟

فقط هم در سرما این جوری میشم
United States of America
مهیار
۱۶:۲۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
الآن جواب سوال هارو دادین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
در مورد درماتیت سبورییک درمان آن را درست و کامل نفرمودید
آخرین اخبار