علیرضا عصاره سرپرست پژوهشکده مطالعات آموزش و پرورش در گفت و گو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت پژوهش های دانش آموزی در مدارس اظهار داشت: به این مساله توجه شده و بر این مبنا حتی در برنامه درسی این امر لحاظ شده و دروسی با محوریت پژوهش برای دانش آموزان ارائه می شود.
وی پیرامون وضعیت نیروهای به کار گرفته شده برای تدریس این دروس و آمادگی آنها عنوان کرد: سعی کردیم از افراد علاقه مند و آشنا به این امور استفاده شود اما به طور کلی بین وضعیت کنونی تا مطلوب فاصله داریم.
عصاره ادامه داد: مساله دفاع از پژوهش باید در قانون و آیین نامه ها ورود پیدا کند و توجهی بیش از پیش در آن لحاظ شود.
سرپرست پژوهشکده مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به پژوهش های دانش آموزی اهمیت بیشتری داده شود،گفت: صرفا نباید به جوایز نقدی اکتفا شود بلکه مانند دانش آموزانی که در کنکور حائز رتبه های برتر هستند،امتیاز داده شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز در این خصوص اقداماتی انجام نشده است، یادآور شد: اراده و همت کافی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم در جهت تحقق این اهداف راهگشا باشد.
انتهای پیام/