رئيس ستاد برگزاري هفته پژوهش به تشریح برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته و معیار انتخاب طرح های برتر پرداخت.

طنین زنگ پژوهش 21 آذرماه برای دانش آموزان/بکارگیرری دستاوردهای پژوهشی در آموزش و پرورشیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبري مراسم هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش با حضور علیرضا عصاره سرپرست پژوهشکده مطالعات آموزش و پروزش و رئيس ستاد برگزاري هفته پژوهش صبح امروز در سالن جلسات سازمان پژوهش برگزار شد.

در این مراسم عصاره با بیان اینکه 20 تا 27 تشریح برنامه های هفته پژوهش پرداخت و گفت: با توجه به اینکه  20 آذرماه روز ملی پژوهش در نظر گرفته شده است تجلیل از پژوهشگران آموزش و پرورش انجام می شود.

وی ادامه داد: از مجموعه پژوهشگران وزارت آموزش و پرورش 9 مورد از فعالیت های پژوهشی مورد توجه قرار می گیرد.

عصاره با اشاره به اینکه انتخاب معلم پژوهنده برتر کشوری از جمله این موارد است،بیان کرد: از 102 طرح دریافت شده 32 نفر مورد تقدیر قرار می گیرند.

رئيس ستاد برگزاري هفته پژوهش اظهار داشت : در انتخاب پژوهشگران برتر نیز از 52 درخواست دریافتی سراسر کشور 6 پژوهشگر برتر انتخاب می شود.

وی با بیان اینکه برای انتخاب طرح پژوهشی برتر 24 مورد متقاضی وجود داشته است،گفت: پایان نامه های برتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز مورد توجه قرار گرفته و از طرح های رسیده که به ترتیب 18 و 8 اثر بوده است،یک نفر در هر مقطع مورد تجلیل قرار می گیرد.
عصاره افزود: دانش آموزان پژوهشگر نیز از دیگر  موارد مورد توجه در هفته پژوهش بوده که از میان دانش آموزان ،21 دانش آموز در سه مقطع تحصیلی تقدیر می شوند.

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش ادامه داد: تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر با حضور وزرای آموزش و پرورش و وزارت علوم ،21 آذرماه در زنگ پژوهش انجام می شود.

وی به پژوهشسرای دانش آموزی نیز اشاره داشت و گفت: از 11 مدیر پژوهشسرای برتر تقدیر می شود.

عصاره اظهار داشت:  انتخاب دانشجو معلمان پژوهنده برتر آموزش و پرورش نیز در دستور کار قرار دارد  که 5 نفر از دانشگاه فرهنگیان و 5 نفر از دانشگاه شهید رجایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: انتخاب تجارب و نوآوری‌های برتر استان‌ها در زمینه پژوهش معرفی می‌شوند که از میان 28 طرح ارائه شده 3 نفر حائز رتبه برتر شدند همچنین انتخاب کمیته‌های پژوهشی برتر نیز وجود دارد که از میان 20 کمیته سه کمیته برتر تقدیر می‌شوند علاوه بر آن سه بسیجی پژوهشگر معرفی می شوند.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه در پاسخ به پرسشی درباره نحوه انتخاب دانش‌آموزان پژوهشگر برتر یادآور شد: این روند توسط معاونت آموزش ابتدایی و معاونت آموزش متوسطه انجام شده و پژوهشگاه نیز ملاک‌هایی نیز برای انتخاب پژوهشگران برتر مدنظر دارند و ما تلاش می‌کنیم هر ساله از این پژوهشگران تقدیر و قدرشناسی داریم ضمن اینکه انتظار داریم که همه طرح‌های پژوهشی ما دارای کاربست‌های اجرایی باشند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.