هفته فرهنگی -هنری خوزستان به میزبانی آبادان آغازشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛هفته فرهنگی هنری استان خوزستان با هدف معرفی داشته ها و بازشناسی هویت تاریخی و به مناسبت در پیش بودن نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

ویژه برنامه های این هفته فرهنگی - هنری در آبادان آغاز شد و تا 22 آذر در دیگر شهرهای استان برگزار است.

در این آیینها به معرفی توانمندیهای اجتماعی، اقتصادی، علمی ، فرهنگی و هنری هر یک از شهرهای استان پرداخته و برای جلب سرمایه گذار رایزنی می شود.

این مراسم در آبادان برگزار شد و روز جمعه در سالن خلیج فارس خرمشهر برپا می شود. رییس شورای سیاست‌گذاری هفته فرهنگی و اقتصادی استان خوزستان گفت: ‌هفته فرهنگی خوزستان می‌تواند موجب بازشناسایی هویت تاریخی و داشته های این استان شود.

به گفته شجاع‌پوریان، هفته فرهنگی خوزستان رویداد فرهنگی مبارکی است که در ماه‌های آتی در پایتخت کشور و به همت شهرداری کلانشهر تهران برگزار می‌شود و اینبار دهمین مرتبه ای است که تهران میزبان هفته فرهنگی استان‌های مختلف است.

 وی خوزستان را یکی از تجارب خوب کشور داست و گفت: این استان در طول تاریخ مشاهیر بزرگی در علوم و فنون گوناگون را تقدیم کشور کرده است و با تمام این توصیفات باید گفت که خوزستان می‌تواند در برگزاری هفته فرهنگی متفاوت از سایر استان‌ها ظاهر شود.

خوزستان از قطب‌های دیرینه فرهنگ و با وجود تمدنی کهن به قدمت هشت هزار سال پیش از میلاد، از میراث باستانی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.