کشمکش‌ها در آمریکا بر سر بازشماری آرا ادامه دارد؛

قاضی فدرال میشیگان رای دادگاه برای بازشماری آرای این ایالت را لغو کرد

یک قاضی فدرال روز چهارشنبه اعلام کرد جیل استاین توجیه مناسبی برای بازشماری آرای ایالت میشیگان ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روز چهارشنبه، یک قاضی فدرال در ایالت میشیگان آمریکا رای پیشین خود به بازشماری آرا در این ایالت را لغو کرد و همراستا با رای دادگاه تجدید نظر دیگری، اعلام کرد "جیل استاین" – نامزد حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری – توجیهی برای درخواست برای بازشماری آرای این ایالت ندارد.

با رای این قاضی فدرال، روند بازشماری آرای ایالت میشیگان موقتا متوقف شده است. در 2 روز گذشته، دادگاه‌های تجدیدنظر آرای متفاوتی را درباره این مسئله صادر کرده اند.

روز سه‌شنبه، دادگاه تجدیدنظر میشیگان اعلام کرد به توقف شمارش مجدد آرا در این ایالت رای داده است. این در حالی است که ششمین دادگاه استیناف آمریکا رای این دادگاه تجدیدنظر را رد کرد و اعلام کرد روند بازشماری آرا باید ادامه یابد. این گزارش‌های ضد و نقیض، احتمال به پایان رسیدن درخواست جیل استاین برای شمارش مجدد آرا در این ایالت را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

"مارک گلدسمیث" – قاضی فدرال آمریکا – گفت استاین دلایل موجهی برای ادعایش ارائه نکرده است. وی همچنین افزود اختلاف آرا برای جیل استاین بسیار زیاد بوده است و به همین دلیل وی در جایگاهی قرار ندارد که درخواست بازشماری آرای انتخاباتی را پیشنهاد دهد.

ستاد انتخاباتی استاین پس از صدور رای دادگاه گلدسمیث، اعلام کرد بار دیگر از دادگاه عالی میشیگان درخواست تجدیدنظر کرده است. ستاد انتخاباتی استاین همچنین اعلام کرد می‌کوشد در این پرونده، از دو قاضی دیوان عالی میشیگان سلب صلاحیت کند، زیرا آن‌ها کاندیداهای احتمالی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – برای یک کرسی در دیوان عالی آمریکا هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار