معاون فرماندار صحنه گفت: همانگونه که جامعه بر خانواده تاثیر می گذارد طبعاً فروپاشی خانواده می تواند تاثیراتی بر جامعه بر جای گذارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کرمعلی زارعی گفت:بنابراین با توجه به این مسائل مشخص می شود که طلاق پیچیده تر از آن است که بتوان علت آن را به چند مورد نسبت داده چرا که مثلاً ممکن است وجود بسیاری از شرایط در یک خانواده منجر به طلاق زوجین از یکدیگر نگردد.


وی گفت:در حالی که وجود یکی از این موارد در خانواده ای سبب طلاق و گسست خانواده را فراهم کند . از این رو شدت و ضعف این موارد در تاثیر گذاری بر طلاق از یک جامعه به جامعه دیگر متفاوت خواهد بود .

وی افزود:با این حال با مروری بر این عوامل به نظر می رسد که مجموعه ای از عوامل اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، زیستی ، جسمانی و حقوقی سیاسی بر وقوع طلاق تاثیر دارند . این عوامل هم بصورت جداگانه و موردی و هم در رابطه با یکدیگر می توانند سبب ایجاد طلاق شوند .

وی اظهار داشت: بسیاری از انحرافات رفتاری و اخلاقی در درون جامعه توسط کسانی انجام می شود که دارای خانواده های گسسته شده بوسیله طلاق می باشند.بسیاری از بچه های طلاق به بزهکاری کشانده می شوند و زمینه انحراف آنها در زمان بزرگسالی فراهم می شود و از این طریق نه تنها باری از دوش جامعه بر نمی دارند خود نیز بر جامعه بار میشوند.

وی ادامه داد:از اینجاست که فروپاشی خانواده بوسیله طلاق هزینه های فرهنگی اجتماعی و مالی را برای جامعه به همراه دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.