در استان کرمانشاه بیش از 5 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسئول دفتر توانمند سازی خانواده و زنان حوزه معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه بیش از 5 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد.

شایسته کرمخانی گفت: زنان سرپرست خانوار به زنانی اطلاق می شود که بنابر هر دلیلی از جمله فوت همسر، اعتیاد و طلاق مسئولیت معاش خانواده و تربیت فرزندان را خود بر عهده گرفته است.

وی زنان سرپرست خانوار مراجعه کننده به سازمان بهزیستی را قشری محروم و نیازمند حمایت جدی برشمرد و ابراز کرد: این افراد باید از لحاظ مالی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین حوزه آموزشی مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

این مسئول افزود: زنان سرپرست خانوار در اغلب موارد از فقر فرهنگی، عاطفی، مالی و اجتماعی رنج می برند که هر کدام از این موارد بر دیگری تاثیر گذار است و موجب رکود زندگی آنان می شود که از عدم شناخت خود و همچنین اعتماد به نفس آنان ناشی می شود.

به گفته وی، زنان سر پرست خانوار بیشتر نیاز به یک مشاوره و مددکاری حرفه ای خوب، عمیق و مشاوره درست دارند تا پول، چه بسا با شناخت توانایی ها و همچنین شبکه حمایت های اجتماعی آنان، نیازی به حمایت سازمان بهزیستی نداشته باشند.
 


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.