به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر اسدی گفت: در حال حاضر آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرفت بسیار خوبی داشته و در حوزههای مختلفی نظیر آموزش مداوم پزشکان ، آموزش ضمن خدمت کارکنان، توانمندسازی و ارتقای اعضای هیات علمی و درنهایت آموزش دانشجویان و تاسیس رشته های کاملا مجازی گسترش پیداکرده است .
وی با بیان اینکه بحث نرمافزارهای تخصصی از مسائل بااهمیت این مرکز بوده است، تصریح کرد: در سالهای گذشته توانستهایم در زمینه نرمافزارهای مدیریت و یادگیری الکترونیک به توسعهی مناسبی دستیابیم؛ درحال حاضر نیز مشغول آمادهسازی نرمافزارهای جدیدتر هستیم.
دکتر اسدی تولید محتوای آموزشی را از سیاستهای پایه ای مرکز آموزش مجازی دانست و افزود: تولید محتوای درسی و ایجاد درسهای تکمیلی در مرکز آموزش مجازی با همکاری اساتید گروههای مربوطه انجام میشود؛ همچنین ارائه محتوای درسی مرجع جهت استفاده دانشگا ه های علوم پزشکی کشور یکی از برنامههای ما برای سال آینده است.
دکتر اسدی با بیان اینکه دو رشته مجازی آموزش پزشکی و جامعه نگر در مقطع کارشناسی ارشد توسط بخش آموزش مجازی علوم پزشکی مشهد تولید محتوا میشود، ادامه داد: با توجه به طرح تحول و نوآوری آموزش پزشکی، پیگیر دریافت مجوز راهاندازی رشته مجازی آموزش بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد از سوی شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم.
مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مرکز آموزش مجازی این دانشگاه ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با دانشگاه علوم پزشکی مجازی دارد، ادامه داد: توسعه توانمندسازی اعضای هیات علمی، ایجاد دروس استاندارد، آموزش بدو ورود اعضای هیات علمی، تولید محتوای آییننامههایی نظیر استخدامی و پژوهشی ازجمله وظایف محول شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مجازی به دانشگاه مشهد است که تا پایان سال جاری آماده خواهد شد.
وی بر مشارکت اعضای هیات علمی در برنامههای آموزش مجازی ازجمله تولید محتوا و یادگیری تأکید کرد و افزود: تحولگرایی، آموزش سیستماتیک و قابل ثبت از مزایای مهم آموزش مجازی است،که بدون همکاری و مشارکت موثر اعضای هیات علمی محقق نخواهد شد.
انتهای پیام//آ.ج