رییس واحد آموزش هیات فوتبال خوزستان گفت: دوره مربیگری B فوتبال آسیا در اهواز برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا داوودی‎نژاد، رییس واحد آموزش هیات فوتبال خوزستان بیان داشت:‌ باتوجه به این‎که AFC در سال 2016 سهمیه‌ای را به استان خوزستان جهت برگزاری دوره تعلق نداده بود، با همکاری آقای طالقانی، رییس هیات فوتبال استان مذاکراتی را با مسوولان کنفدراسیون آسیا انجام دادیم و خوشبختانه با تلاش‌های زیاد توانستیم این سهمیه را برای اواخر سال 2016 بگیریم.

وی افزود: ‌24 تن از مربیان فعال استان در این کلاس شرکت خواهند کرد؛ ضمن این‎که ملی‎پوشان سابقی همچون سیدمحمد علوی و علی بداوی نیز در این دوره حضور خواهند داشت.

داوودی‎نژاد تصریح کرد: ‌باتوجه به این که تعداد تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ‌های سراسر کشور در رده‌های سنی مختلف فوتبال و فوتسال بالا است، ‌با پیگیری‌هایی که انجام شد موفق به گرفتن سهمیه برگزاری این کلاس شدیم.

رییس واحد آموزش هیات فوتبال خوزستان اذعان داشت: این دوره،‌ کشوری است که سهمیه برگزاری آن به استان خوزستان تعلق گرفته است و این به این معنا است که مربیان استان‌های دیگر نیز می‎توانستند در کلاس شرکت کنند ولی باتوجه به این‎که خوزستان منبعی غنی از مربیان بومی است، تصمیم گرفتیم کل ظرفیت و اولویت کلاس را به مربیان خوزستانی تعلق دهیم و هیچ مربی غیربومی در این دوره حضور نخواهد داشت.

داوودی‎نژاد با بیان این‎که براساس برنامه‎ریزی و چشم‎انداز فدراسیون، کسانی که دارای مدرک مربیگری B نباشند نمی‌توانند در سطح کشور مربیگری کنند، خاطرنشان کرد: مربیان بسیاری از تیم‌های استان همچون فولاد، نفت اهواز، نفت آبادان، ‌ملی‎حفاری و نفت امیدیه که در لیگ‌های کشوری مربیگری می‌کنند در حال حاضر دارای این مدرک نیستند که با برگزاری این کلاس، این افراد سال آینده می‌توانند همچنان در سطح کشور به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: پیش‎نیاز این دوره علاوه بر داشتن مدرک C آسیا، فعال بودن در عرصه مربیگری نیز می‌باشد.

رییس واحد آموزش هیات فوتبال خوزستان با اشاره به زمان برگزاری کلاس، یادآور شد: این دوره از بیستم آذرماه تا نهم دی‎ماه در اهواز به انجام خواهد رسید و فریدون حردانی (مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا) و حیدر شریفی (از مدرسان الیت فدراسیون) نیز کار تدریس و آموزش کلاس را بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.