دبیر بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، داوران بخش های مختلف این جشنواره را معرفی کرد.

معرفی داوران جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرام کرمی در نشست رسانه ای جشنواره، تاکید کرد: تمام تلاش من بر این است که جشنواره در هر دوره یک گام رو به جلو برود چون هدف ما برگزاری صرف یک جشنواره نیست.

وی با ابراز خرسندی از تخصصی شدن جشنواره در سال های اخیر ادامه داد: تمام تلاشم بر این است که جشنواره را به صورت مستقل برگزار کنم.

کرمی با تشریح بخش های مختلف جشنواره گفت: این دوره از جشنواره در ١٨ سالن استان همدان و با حضور ٥٠ گروه نمایشی و ١٦٠ اجرا همراه است.

وی افزود: جشنواره امسال در بخش های مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، بخش دانش آموزی، کارگاه های آموزشی و بخش ویژه صد سالگی تئاتر کودک برگزار می شود.

به گفته کرمی در این دوره از جشنواره اثار از کشورهای آلمان، ایتالیا، روسیه، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، اسپانیا و کره جنوبی اجرا می شوند.

دبیر جشنواره همچنین خواستار گسترش زیرساختها در استان همدان ، ارتقای فنی سالن های نمایشی و افزایش بازه برگزاری جشنواره تا ١٠ روز شد.
کرمی ابراز امیدواری کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جشنواره باعث دلگرمی هنرمندان تاتر کودک شود.

معرفی هیات داوران بخش های مختلف جشنواره

داوران مسابقه نوجوان: لیلی رشیدی، اردشیر صالح پور و نیکولاس مالمکارونا از سوئد
داوران مسابقه کودک: هنگامه مفید، بهرام شاه محمدلو و سالواتور ترملچر از ایتالیا.
داوران تئاتر خردسال: رضا فیاضی، افسانه زمانی و مجید قناد
داوران مسابقه تئاتر خیابانی: کریم اکبری مبارکه، منوچهر اکبرلو و احمد بیگلریان از همدان

معرفی اساتید و کارگاه های آموزشی جشنواره

کرمی با ارایه توضیحاتی درباره کارگاه های آموزشی این دوره از جشنواره، از برپایی کارگاه با حضور هنرمندانی همچون محمد عاقبتی، فائزه فیض، حمیدرضا نعیمی، لاله مالمیر، جمال میرجعفری، مژگان وثوقی در کنار دو استاد فرانسوی خبر داد.

به گفته او در این دوره از جشنواره نمایشگاه عکس و پوستر در گالری بوعلی همدان برگزار می شود؛ همچنانکه نمایشگاه تاتر با اشیا با آثار فائزه فیض برپا خواهد شد.

دبیر جشنواره تاتر کودک و نوجوان ادامه داد: بخش نمایشنامه خوانی با تمرکز بر آثار جبار باغچه بان برگزار می شود و همچون سالهای گذشته نیز نشستها شبانه هنرمندان برپاست.

انتشار و رونمایی شش کتاب و برگزاری سمینار صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران از دیگر برنامه های جشنواره تاتر کودک و نوجوان همدان است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.