گالوپ: اقتصاد آمریکا از سال 2007 تاکنون بهبودی نیافته است

موسسه گالوپ اعلام کرد برغم ادعای آمریکایی ها، وضعیت اقتصاد این کشور از سال 2007 تا کنون، بهبودی نیافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسسه پژوهشی گالوپ روز سه شنبه نتایج تحقیقاتی را که بنا بر سفارش یک موسسه غیر انتفاعی بنام 'شورای قابلیت های رقابتی ' آمریکا پیرامون وضعیت اقتصادی این کشور انجام داده منتشر کرد.

گالوپ در یادداشتی بر این گزارش تحقیقاتی نوشته است به رغم آن که خرد متعارف آنگونه که در بسیاری از مطبوعات و رسانه های عمده دیده می شودبه ما می گوید که اقتصاد آمریکا در حال بهبودی است، این مطالعات نشان می دهد که هیچ بهبودی در این اقتصاد رخ نداده و بالاترین نرخ رشد تولید سرانه در آمریکا از سال 2007 تا کنون فقط یک درصد بوده است.

گالوپ اضافه کرده است که گرچه بحران بزرگ اقتصادی در این کشور سپری شده آما آمریکا همچنان با کیسه خالی به زندگی اقتصادی خود ادامه می دهد.

موسسه مذکور در توضیح این نتیجه گیری جامعه آمریکا را شرکت بزرگی با بیش از 100 میلیون کارمند تمام وقت فرض کرده که در حالی که مجموع در آمد آن 18 هزار میلیارد بوده بدهی های این شرکت از مرز 20 هزار میلیارد گذشته است.

به گفته این موسسه یکی از معضلات بزرگی را که اقتصاد سرانه آمریکا با آن روبرو است هزینه های سنگینی است که در سه حوزه بهداشت، مسکن و آموزش و پرورش بر مردم این کشور تحمیل شده و این کشورا را با خطر ورشکستگی روبرو کرده است.

موسسه گالوپ یاد آور شده است در حالی که هزینه های مربوط به این سه حوزه در سال 1980 فقط 25 درصد از کل هزینه های سرانه مردم آمریکا را به خود اختصاص می داد این نسبت در حال حاضر به 36 در صد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار