نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا معتقدند دودستگی در کشورشان رو به افزایش است .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان می دهد که 77 درصد از مردم آمریکا معتقدند که دودستگی در کشورشان روبه افزایش است و اکثر آن ها معتقدند دونالد ترامپ قادر به بازگرداندن اتحاد به این کشور نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، موسسه پژوهشی گالوپ روز دوشنبه با انتشار نتایج یک نظرسنجی جدید نوشت: طرفداران گروه ها و احزاب مختلف سیاسی در آمریکا معتقدند که کشورشان به شدت دچار دو دستگی و نفاق شده است.

گالوپ یاد آور شده است که بر اساس نظر سنجی های گذشته این موسسه در بیش از 20 سال گذشته اعتقاد به وجود دودستگی در این کشور روبه افزایش گذاشته است و در حال حاضر فقط 21 در صد از مردم آمریکا هنوز معتقدند که در کشورشان وحدت وجود دارد.

موسسه مذکور اشاره کرد که این باور در طول انتخابات ریاست جمهوری اخیر و با حضور نامزد هایی نظیر هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ که به گفته این موسسه 'نامحبوب ترین نامزدهای انتخاباتی' پس از جنگ جهانی دوم در این کشور به شمار می روند، رو به افزایش محسوسی گذاشته است.

بر اساس این نظر سنجی که در روز های 9 تا 13 ماه نوامبر انجام شد، 83 در صد از دموکرات ها ، 73 در صد از فراجناحی ها و 68 در صد از جمهوریخواهان آمریکا گفته اند، کشورشان در رابطه با بسیاری از ارزش های اجتماعی و سیاسی دچار دو دستگی های شدید شده است.

بر همین اساس در حالی که 88 درصد از جمهوریخواهان معتقدند که ترامپ قادر خواهد بود، اتحاد را به کشورشان بازگرداند، 81 در صد از دموکرات ها گفته اند که او قادر به این کار نیست.

موسسه گالوپ شمار آمریکایی هایی که در این رابطه نظری متضاد دارند را تقریبا برابر دانسته و نوشته است که 51 درصد از کل جمعیت آمریکا گفته اند که ترامپ باعث نفاق بیشتری در این کشور خواهد شد و 43 در صد گفته اند او قادر به ایجاد اتحاد در میان آمریکایی ها خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار