آخرین خبرها از عراق؛

پیشمرگه‌ها حمله داعش به سنجار را ناکام گذاشتند/محله تل عبطه در غرب موصل آزاد شد

نیروهای پیشمرگه حمله داعش با چهار خودروی بمب‌گذاری شده به شهر سنجار را ناکام گذاشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع امنیتی عراق اعلام کردند: پیشمرگه‌ها حمله داعش با چهار خودروی بمب‌گذاری شده به ورودی شهر سنجار و پادگانی در موصل را ناکام گذاشتند. 

از سوی دیگر منابع عراقی از کشته شدن 21 نفر و زخمی شدن 35 نفر دیگر در انفجار یک اتوبوس بمب‌گذاری شده در بازاری در محله البکر خبر دادند. 

محله البکر در شرق موصل اخیرا به دست نیروهای عراقی آزاد شد. 

همچنین درگیری‌های شدیدی میان ارتش عراق و تروریست‌ها در چند محله از محله‌های شرق موصل رخ داد. 

نیروهای ارتش عراق اخیرا توانستند از برخی محورهای شرق موصل وارد این شهر شوند اما داعش همچنان مقاومت سختی از خود نشان داده و حضور غیرنظامیان پیشروی نیروهای عراقی را با مشکل مواجه کرده است. 

همچنین نیروهای ارتش عراق که امروز (سه شنبه) توانستند کنترل محله السلام در جنوب شرق موصل را در دست بگیرند اکنون به یک کیلومتری رود دجله رسیده‌اند. رود دجله از مرکز شهر موصل عبور می‌کند.

با این پیشروی نیروهای ارتش عراق به مرکز موصل نزدیک‌تر شده‌اند. مسئولان نظامی عراقی تاکتیک جدیدی را برای مقابله با داعش از طریق افزایش نیروها در خطر مقدم جهت در دست گرفتن زمام امور و ممانعت از حملات داعش در پیش گرفته‌اند.

در همین حال نیروهای حشد الشعبی عراق توانستند محله تل عبطه در غرب موصل را آزاد کنند. حشد الشعبی پیشتر بسیاری از مناطق را در غرب موصل آزاد کرده و بیشتر مسیرهای امدادرسانی داعش بین موصل و سوریه را بستند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار