نیروهای عراقی ضمن درگیری شدید با تروریست‌های داعش در شرق موصل، وارد محله‌های "سلام و اعلام" شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، منابع امنیتی عراق اعلام کرد: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق توانستند وارد محله " اعلام" و " سلام" در ساحل چپ واقع در شرق موصل شوند.

نیروهای عراقی صبح امروز (سه شنبه) وارد محله اعلام شدند و در درگیری با تروریست های داعش، شماری از آنها را به هلاکت رساندند و بر بخش هایی از محله مسلط شدند.

نیروهای امنیتی عراقی، که ساعتی پیش وارد محله سلام در شرق موصل شدند، توانستد بر بیمارستان این منطقه  مسلط شوند.
 
نیروهای لشکر نهم  ارتش عراق در این عملیات توانستند عناصر تروریستی موجود در این مرکز را به هلاکت برسانند.

محمد سورجی، سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی، اعلام کرد: ائتلاف بین‌المللی پل تاریخی "عتیق" را در شرق موصل هدف قرار داد.

وی افزود: مذاکرات درباره هدف قرار دادن پل عتیق که در دهه سی ساخته شده است دیروز به نتیجه رسید و متاسفانه این پل ارتباطی داعشی ها مورد هدف قرار گرفت. 

در غرب موصل نیز نیروهای بسیج مردمی عراق در آستانه تسلط بر منطقه " تل عطبه" هستند.

 از سوی دیگر، نیروی هوایی ارتش عراق با انتشار اعلامیه هایی بر فراز شهرهای موصل، حویجه و قائم، پیروزی های ارتش عراق را به اهالی این مناطق اعلام کرد و به آنها گفت: تروریست های داعش در آخرین ساعات حضور خود در عراق به سر می برند.

هاشم بریوکانی، عضو کمیته امنیتی نینوا، نیز اعلام کرد: در تمام محله هایی که نیروهایی عراقی و تروریست های داعش در آن با یکدیگر درگیر هستند، گذرگاه های امنی برای خروج غیر نظامیان ایجاد شده است.

وی افزود: متاسفانه در مناطق تحت سیطره داعش در استان نینوا، هیچ گذرگاه امنی برای خروج مردم وجود ندارد و باید منتظر ورود نیروهای ارتش به مناطق برای ایجاد گذرگاه باشیم.



انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار