مهاباد؛

دستگیری متهم به اخاذی از افراد در فضای مجازی در ارومیه

با تلاش ماموران پلیس فتا در ارومیه ، فردی که با استفاده از عکس ها و تصاویر خصوصی در فضای مجازی از افراد اخاذی می کرد دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، ، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان ارومیه ای مبنی بر اینکه فردی با به دست آوردن عکس ها و تصاویر خصوصی در فضای مجازی قصد اخاذی از او را دارد ، موضوع به سرعت در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ حسن کوره بلاغی افزود : تیم کارشناسی و تخصصی فضای مجازی با بررسی های کارشناسی ، این متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

وی اضافه کرد : متهم در بازجویی های پلیسی به این اخاذی اعتراف و انگیزه اش از این کار را سودجویی و سوء استفاده از کاربران عنوان کرد.

بگفته رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ، اعتماد به افراد ناشناس به ویژه در فضای مجازی از جمله مشکلات کنونی جامعه است که موجب می شود سودجویان از غفلت شهروندان استفاده کرده و با استفاده از عکس های خصوصی ، دست به سوء استفاده بزنند.

گفتنی است ؛ با وجود توصیه های پلیسی ، سالانه هزاران جرم در حوزه سایبری در آذربایجان غربی اتفاق می افتد که بخش مهمی از آنها نتیجه غفلت شهروندان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.