کارشناس مخابرات و ارتباطات مرکز دیسپاچینگ و فوریت های برق خراسان رضوی از پیاده سازی نقشه ارتباطی "شبکه رادیو بیسیم" با استفاده از بستر اطلاعاتی نرم افزار GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) در شرکت توزیع برق خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهندس دباغ با بیان اینکه این نقشه شامل تمامی سایت های تکرار کننده فعال و رزرو و همچنین فرکانس بندی شبکه است،افزود: واحد مخابرات و ارتباطات امور دیسپاچینگ و فوریت های برق با نصب دکل مخابراتی بر روی خودروی بحران و همچنین برنامه ریزی دو بیسیم به عنوان رپیتر امکان جایابی رپیتر و برقراری ارتباط در مواقع بحران را با استفاده از این خودرو امکان پذیر کرده است.

وی افزود: راه اندازی رپیتر سیار بر روی خودروی بحران ، تهیه نقشه ارتباطی شبکه رادیو بیسیم با استفاده از GIS ، برقراری ارتباط تصویری با مرکز توانیر و سایر شرکت های توزیع با استفاده از دوربین تصویری IP phone ، راه اندازی سیستم مانیتورینگ سلول های خورشیدی و افزایش خودروهای عملیاتی تحت نظارت به 35 دستگاه بر روی سامانه AVl از اقدامات انجام شده در حوزه مخابرات و فوریت های برق می باشد.

دباغ گفت: خریداری یک دستگاه تلفن IP و برقراری ارتباطات شبکه از طریق روتر های توانیر واحد مخابرات و ارتباطات این مرکز با همکاری دفتر فاوا ، امکان ارتباط تصویری با توانیر و مراکز دیسپاچینگ را فراهم نموده به گونه ای که این ارتباطات در مانور پدافند غیر عامل اخیر نیز جهت مدیریت بر عملیات مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفت.

کارشناس مخابرات و ارتباطات مرکز دیسپاچینگ و فوریت های برق خراسان رضوی افزود: همچنين با همکاری شرکت تامین آتیه صنعت برق، نرم افزار مانیتورینگ سلول های خورشیدی راه اندازی شده و امکان قرائت لحظه ای توان تولیدی،ولتاژ ها و جریان های هر فاز و همچنین صرفه جویی های انجام شده و مباحث زیست محیطی وجود دارد.

وی گفت : با تجهیز خودروی بالابر خط گرم فرمان از راه نزدیک در شهرستان سبزوار به دستگاه ردیاب ماهواره ای AVL تعداد خودرو های عملیاتی مجهز به این دستگاه ها به 35 مورد افزایش یافت. قابل ذکر است که با استفاده از این سامانه امکان پایش خودروهای عملیاتی، کنترل و مدیریت بر عملیات کنترل شبکه و مانور، کنترل مصرف سوخت، سرعت، مسافت طی شده وجود دارد.

انتهای پیام//آ.ج


برچسب ها: رادیو بیسم ، برق ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.