سوختگی کودکان در ایران نادیده گرفته می شود/ بهبود سلامت کودکان؛ آرزوی دیرینه متخصصان اطفال
دبیر اجرایی اظهار داشت: هر سال اهداف بر اساس نظرسنجی به عمل آورده در روز آخر همایش توسط گروه هدف، برنامه و محورهای سال بعد تعیین می شود.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در دوازدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که صبح امروز در بیمارستان مفید برگزار شد، علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس کنگره بیان کرد: این کنگره به همت گروه اطفال دانشگاه شهید بهشتی در زمینه اورژانس (عواملی که سلامت کودکان را در خطر می‌اندازد) و فوریت‌ها که سبب مرگ و معلولیت کودکان می‌شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 
 
وی اظهار داشت: در سال‌های به تدریج بیماری‌های شایع که بیشتر کودکان را درگیر خود می‌کند به این کنگره اضافه شد. 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در این کنگره متخصصان اطفال، پزشکان عمومی، جراح‌های کودکان و پرستاران شرکت دارند. 
 
سیاری یادآور شد: هدف از برگزاری این کنگره ارتقای سلامت کودکان و آموزش پزشکان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌های کودکان است. 
 
در ادامه این مراسم رضا شیاری فوق تخصص روماتولوژی کودکان و دبیر اجرایی این کنگره افزود: محورهای این کنگره شامل مایه درمانی، دردهای عضلانی و اسکلتی، سردردهای حاد و مزمن، آرام بخشی در فرآیند جراحی‌های کودکان، کمبودهای پلاکتی و مشکلات کلیوی مادر زادی هستند. 
 
در ادامه این مراسم فرید ایمان زاده دبیر علمی این کنگره تصریح کرد: در این کنگره 4 کارگاه جانبی در زمینه‌های احیای کودکان، تغذیه، تفسیر گازهای خونی و مایه درمانی در کنار محورهای همایش تشکیل می‌شود. 
 
وی تاکید کرد: وجه تمایل این کنگره نسبت به سال‌های پیش این است که بخش سوختگی که متاسفانه در کشور ما کمتر به آن پرداخته می‌شود به آن افزوده شده و است که بتوانیم با دیدی وسیع‌تر در زمینه سوختگی‌های کودکان و نکات پیشگیری و درمان آن گام برداریم این کنگره از تاریخ 16 تا 19 آذر ماه 95 برگزار می‌شود. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار