نخستین ذخایر تیتان کشور در این استان بوده و معدن قره آغاج ارومیه جزو 16 معدن بزرگ کشور است.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار داشت:معدن تیتان قره آغاج ارومیه یکی از معادن بحث برانگیز و چالشی در آذربایجان غربی بوده که راه‌اندازی، بهره‌برداری و بهره‌وری از آن علاوه بر آن که گامی در مسیر اشتغال زایی است می تواند حرکتی به سمت اقتصاد پویا و ایجاد واحدهای صنعتی و تولید قطعاتی باشد.

عبدالحمید سرتیپی گفت: به جرات می توان گفت که نخستین ذخایر تیتان کشور در این استان بوده و معدن قره آغاج ارومیه جزو 16 معدن بزرگ کشور است.

وی تصریح کرد: هم اکنون به دلیل این که فرآوری تیتان بسیار پیچیده بوده و دانش فنی برای این امر وجود ندارد، اما روی معدن موجود شرکت‌های دانش بنیان داخلی و بین المللی که پروانه بهره برداری دارند، تحقیقاتی انجام می شود.

سرتیپی با اشاره اینکه ذخیره قطعی این معدن 56 میلیون تن و ذخیره احتمالی آن 210 میلیون تن است افزود: علاوه بر آن، این معدن به طور مستقیم برای 800 تا هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و در صورت راه اندازی واحدهای پایین دستی برای بیش از شه هزار نفر دیگر زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

به گفته وی، معدن تیتانیوم قره آغاج ارومیه در 37 کیلومتری شهر ارومیه و دو کیلومتری شمال روستای قره آغاج واقع شده که سال 1373 و در ظرفیت یابی و پی جویی های انجام شده به وسیله اداره کل معادن و فلزات آذربایجان غربی شناسایی شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کشور ، ارومیه ، قره آغاج ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.