رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: واحد تخصصی فرآوری سنگ های تزئینی و معدنی در نقده ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، قربان انوشه با اشاره به اقدامات هشت ماهه این اداره اظهار داشت: در این بازه زمانی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی این شهرستان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد.

وی افزود: علاوه بر آن پیشنهاد ایجاد واحد تخصصی فرآوری سنگ های تزئینی و معدنی در نقده و نظارت بر واحدهای معدنی فعال شهرستانی و نیز تلاش برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به شهرستان انجام شد.

انوشه از شناسایی و پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال در این شهرستان خبر داد و گفت: از سوی دیگر بازدید و نظارت بر واگذاری و تحویل شن و ماسه به واحدهای تولیدی و عمرانی و نظارت برآن و نیز بازدید از طرح های نیمه تمام نقده نیز صورت گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده از افتتاح دو طرح مهم صنعتی لوله پروفیل و نایلکس درشهرک صنعتی بگیم قلعه خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن پنج واحد تولیدی فعال برای دریافت گواهی تحقیق و توسعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی شد.

به گفته انوشه، پیشنهاد ایجاد طرح های تولیدی صنعتی با تکیه بر ظرفیت های واقعی منطقه در بخش های کشاورزی،دامداری،معدنی، گردشگری و صنایع پایین دست پتروشیمی نیز در بازه زمانی هشت ماهه امسال صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد کل واحدهای صنفی شهرستان نقده پنج هزار و 341 واحد است بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و 715 واحد با پروانه و 626 واحد بدون پروانه است.

انوشه با بیان اینکه جمع کل پروانه کسب صنفی صادره در هشت ماهه امسال 151 فقره بوده است گفت: در این باره تعداد پروانه های باطله با توجه به رکود بازار جابجای و یا پایان مهلت اعتبار 88 فقره بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده اظهار داشت: باید مزیت روستاها و ظرفیت های آنان برای رونق و توسعه تولید در روستاهای شهرستان نقده شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع کارگاه های فرش دستباف در سطح شهرستان327 واحد است،تصریح کرد: از این تعداد 225 واحد بیمه شده هستند.

انوشه با اشاره به آمار نظارت و بازرسی این شهرستان گفت: امسال از یک هزار و 348 واحد بازرسی شده و تعداد پرونده های متشکله 156 فقره از جمله گرانفروشی،کم فروشی، عدم درج قیمت،عدم صدور صورتحساب، عرضه و تهیه خارج از شبکه، عدم پروانه کسب، تداخل صنفی و نیز عدم رعایت مقررات صنفی و دستورالعمل های بهداشتی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده های متشکله 98 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.