شهردار كرمانشاه گفت:تعامل خوبی ميان مجموعه شهرداری، اصناف و اتحاديه ها وجود دارد و دو طرف مايل به همكاری و همراهی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضایی به موضوع عوارض كسب و پيشه اشاره كرد و گفت: 99 درصد از منابعي كه به حساب شهرداري ريخته مي شود از محل منابعي مانند ارزش افزوده و عوارض كسب پيشه است. در واقع تنها يك درصد از بودجه مصوب از جاي ديگري غير از درآمدهاي مردمي تأمين مي شود.

وي ادامه داد: از مجموعه اصناف و اتحاديه ها به عنوان يك قشر مهم و اثرگذار تقاضا كرده ايم كه در نحوه كسب اين درآمدها و هزينه آن مشاركت و نظارت كنند. همچنين شوراي شهر نيز به نوعي نمايندگان مردم در زمينه تدبير و هزينه كردن اين منابع محسوب مي شوند.

وي در ادامه به موضوع عدم پرداخت عوارض در كرمانشاه پرداخت و گفت: شهرداري كرمانشاه 120 ميليارد تومان بابت عوارض مسكن و 210 ميليارد تومان بابت جريمه ماده 100 از شهروندان طلبكار است. متاسفانه بسياري از اصناف و كسبه شهر نيز جزو ليست بدهكاران به شهرداري هستند.

رضايي با تاكيد بر اين نكته كه شهرداري كرمانشاه ظرفيت 330 ميليارد تومان بدهكاري را ندارد در ادامه اظهار داشت: نگهداري كلانشهر كرمانشاه بدون انجام هرگونه كار عمراني، به تنهايي ماهيانه 14 ميليارد تومان هزينه دارد. يعني تنها انجام كارهايي مانند جمع آوري زباله ها، نگهداري پارك ها و فضاي سبز و تميز كردن كوچه ها و خيابان ها به تنهايي اين مقدار هزينه در پي دارد.

شهردار كرمانشاه با اشاره به اينكه احساس متقابلي از سوي شهروندان نسبت به مديريت شهري وجود ندارد گفت: شهروندان از درب منزل تا محل كار و مسير برگشت، انتظار ارايه خدماتي شايسته از سوي شهرداري دارند ولي بسياري از آن ها هنوز عوارض مسكن خود را پرداخت نكرده اند. حتي جامعه پزشكان متخصص ما هم با وجود برخورداري از يك درآمد خوب نيز به دشواري عوارض خود را پرداخت مي كنند و در اين زمينه اصناف همكاري بهتري دارند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.