استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احداث مدرسه و موزه يونيما در این استان بررسی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سليمانی در نشست با رئيس يونيمای ايران با بیان اینکه برای تسريع در احداث مدرسه و موزه يونيما در چهارمحال و بختیاری، قوانين و دستورالعمل های مربوطه تا 2 هفته آينده بررسی و نتيجه نهايی اعلام می شود افزود: در صورت رسیدن به نظر مثبت در اين زمينه، هزينه مورد نياز از محل اعتبارات فرهنگی استان تأمين خواهد شد.

وی ادامه داد: حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان برنامه و بودجه استان باید نسبت به بررسی و ارائه راهکارهای لازم در این حوزه اقدام کنند.

رئیس یونیمای ایران هم در این نشست از برنامه ریزی برای احداث مدرسه و موزه یونیما در روستای ده چشمه شهرستان فارسان در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: نخستین دفتر یونیمای جهان نیز 6 سال قبل در این روستا راه اندازی شد و اکنون 70 نفر عضو فعال این دفتر هستند.

حمیدرضا اردلان افزود: با احداث و راه اندازی مدرسه و موزه یونیما در چهارمحال و بختیاری، زمینه اشتغال مستقیم 300 زن تا پنج سال آینده فراهم خواهد شد.

وی با بیان فعالیت یونیمای ایران در 15 استان کشور اضافه کرد: براساس پیش بینی و برنامه ریزی های انجام شده چند موزه یونیما در سطح جهان احداث و راه اندازی می شود.

اردلان ادامه داد: قرار است 800 نوع عروسک آیینی در این موزه ها به نمایش درآید که نیمی از آن ایرانی و مابقی مربوط به سایر نقاط دنیاست.

وی، ابقای فرهنگ های سنتی و آیینی، توسعه هنر عروسکی و استفاده از آن در راستای ارزش های انسانی مانند صلح و تفاهم متقابل بین مردم صرف نظر از نژاد و گرایش های مذهبی یا سیاسی و تفاوت های فرهنگی با احترام به حقوق بنیادین بشر را از اهداف راه اندازی این موزه ها بیان کرد.

فرشید بزرگ نیا رئیس یونیمای چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه احداث و راه اندازی مدرسه و موزه یونیما در چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در معرفی میراث ناملموس این استان به جهان دارد گفت: عروسک بازبازک تولید این استان ثبت جهانی شده است.

یونیما (UNIMA) عنوان اختصاری اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار