یزد؛

ساخت 33 هزار کلاس درس در قالب پنج هزار و 900 طرح در کشور

از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون 33 هزار کلاس درس در قالب پنج هزار و 900 طرح در کشور ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ داوود نعیمی  معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین معارفه مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد، زیربنای این تعداد کلاس درس را چهار میلیون و 700 متر مربع بیان کرد و افزود: طرحهای یاد شده با اعتبار چهار هزار و 400 میلیارد تومان ساخته شده اند.

وی با بیان اینکه 32.2 درصد این طرحها توسط خیرین انجام شده اظهار کرد: 91 مورد آنها در قالب 434 کلاس درس با زیربنای 61 هزار و 734 مترمربع و با اعتبار 50 میلیارد تومان در استان یزد به بهره برداری رسید.

نعیمی در ادامه نقش خیرین را در توسعه فضای آموزشی مهم خواند و گفت: تا قبل از سال 78 ، 15 درصد زیربنای فضای آموزشی توسط خیرین ساخته شده بود و در ابتدای دولت یازدهم این رقم 20 درصد بود و اکنون به 30.2 درصد رسیده است.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور زیر بنای طرح های در دست اقدام سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور را پنج میلیون مترمربع ذکر کرد و افزود: از این تعداد، 30.1 درصد آنها توسط خیرین ساخته می شود.

نعیمی با بیان اینکه اجرای طرح تخریب و بهسازی و نوسازی مدارس در سال 85 به تصویب رسید گفت: در قالب این طرح چهار میلیارد دلار اعتبار برای تخریب و بازسازی و مقاوم سازی 257 هزار و 945 کلاس درس نا ایمن در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه از این میزان پنج هزار و 500 میلیارد تومان تخصیص یافت افزود: در این زمینه بازسازی 39.2 درصد از مجموع کلاسهای ناایمن آغاز شد که تاکنون 35.9 درصد آنها تحویل آموزش و پرورش شده و مابقی هم در دست اقدام است.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امیدواریم ظرف دوسال آینده تمام مدارس کشور از سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد بهره مند شوند.

در این مراسم از تلاشهای حمیدرضا محمدی مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد قدردانی و محمدرضا عارفی به عنوان مدیر کل جدید این سازمان معرفی شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار