اردبیل؛

آغاز آموزش‌های امدادی در ۵۰ روستای اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: آموزش‌های امدادی در ۵۰ روستا و بخش از این استان با هدف تشکیل خانه های هلال آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهرام غیبی در مانور امینی و زلزله در مدارساردبیل تصریح کرد: این آموزش‌ها با هدف آماده‌سازی ساکنان روستاها و بخش‌ها و در ادامه تشکیل خانه‌های هلال اجرا می‌شود.

وی افزود: بعد از تکمیل آموزش‌ها از طریق دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نسبت به تعبیه مکان مناسب برای خانه‌های هلال اقدام شده و در ادامه خانه‌های هلال تشکیل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تصریح کرد: افراد آموزش دیده به عنوان سفیران امداد و نجات در این مناطق هستند و انتظار می‌رود آموزش‌های خود را انتقال دهند.

غیبی گفت: با تجهیز خانه‌های هلال قبل از رسیدن نیروهای امدادی، نیروهای‌ آموزش دیده محلی می‌توانند در حادثه نقش ایفا کنند.

وی همچنین به تجهیز انبارهای امدادی اشاره کرد و افزود: در تمامی شهرستان‌ها انبارهای امدادی جهت استفاده در شرایط اضطراری آماده‌سازی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان به احداث انبار امدادی در شهرستان کوثر نیز اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جای پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۰ درصد برسد.

غیبی استقرار امداد هوایی در استان را یکی از مطالبات جدی دانست و متذکر شد: با پیگیری‌های مداوم امداد هوایی در هر ماه به مدت ۱۵ الی ۲۰ روز در شهرک سینا استقرار خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.