دبیر علمی نخستین همایش «گفت‌وگوی فرهنگی افغانستان و ایران» گفت: این همایش فرصتی مغتنم برای شناخت افغانستان در ایران است.

گفت‌وگوهای فرهنگی مغتنم برای شناخت افغانستان در ایران است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فائز دین‌پرست دبیر علمی نخستین همایش «گفت‌وگوی فرهنگی افغانستان و ایران» که با همکاری «انستیتوی مطالعات استراتژیک افغانستان» در دانشگاه علامه طباطبائی بر گزارش شد،  در ابتدای سخنرانی خود با ابراز خرسندی از گفت‌وگوی دو ملت افغانستان و ایران گفت: گفت‌وگوی حضوری برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ دو ملتی که گذشته و آینده‌ای جداناپذیر دارند، امری میمون و خجسته است.

دکتر هدف اصلی این نشست را فرصتی برای گفت‌وگوی صمیمانه، همدلانه و معطوف به زندگی دو ملت برای شناخت درونی خواند و گفت: این شناخت درونی به منظور درک و فهم مشترک از مسائل دو ملتی است که روح و تمدنی یگانه دارند.

او اضافه کرد: برای رسیدن به این منظور به گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ها نمی‌پردازیم. این گفت‌وگوها صرفا برای افتخار به ریشه‌های مشترک نیست؛ بلکه به منظور سنجش ریشه‌ها برای بهزیستی امروز و چشم‌اندازی بهتر برای آینده است.

دین‌پرست با ابراز امیدواری از ایجاد دریچه‌ای جهت شناخت بهتر مردم ایران از افغانستان تصریح کرد: این همایش فرصتی مغتنم برای شناخت افغانستان در ایران است؛ شناختی که به مراتب کمتر از آشنایی مردم افغانستان با مردم ایران است.

او در پایان خاطرنشان کرد: گفت‌وگو برای شناخت افغانستان در نظام دانشگاهی ایران اهمیت بالایی دارد و امیدواریم با استمرار این همایش در سال‌های آینده نیز با گذر از موانع به سمت خلق فرصت‌ها و اثر بخش‌تر شدن همکاری‌ها پیش رویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار