نخستین همایش مشترک دانشگاه علامه طباطبایی و انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان با عنوان «گفتگوی فرهنگی ایران و افغانستان» در تهران برگزار می‌شود.

نخستین همایش «گفتگوی فرهنگی ایران و افغانستان» در تهران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نخستین همایش سالانه مشترک دانشگاه علامه طباطبایی و انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان با عنوان «گفتگوی فرهنگی ایران و افغانستان» در تهران برگزار می‌شود.

در این همایش «ارزش‌های فرهنگی مشترک جوامع ایران و افغانستان»، «تحلیل تأثیر متقابل فرهنگی ایران و افغانستان (هنر کلاسیک، ادبیات، آداب و رسوم و...) روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان در دوران معاصر»، «تحلیل فرصت‌ها و موانع موجود برای گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان»، «بین‌المللی سازی آموزش عالی و بررسی حوزه‌های همکاری علمی-فرهنگی ایران و افغانستان»، «مفاهیم و اندیشه‌های فلسفی مشترک در میان نخبگان فکری ایران و افغانستان»، «نقش زبان در همگرایی فرهنگی ایران و افغانستان»، پیشینه تاریخی و روابط فرهنگی ایران و افغانستان»، «باستان شناسی و پاسبانی از میراث فرهنگی مشترک ایران و افغانستان»، «ظرفیت‌های همکاری رسانه‌ای ایران و افغانستان»، همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان در سطح منطقه‌ای» و «همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان در سطح جهانی» به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

مهلت ارسال مقالات برای شرکت در همایش پنجم آبان/عقرب سال جاری است و همایش در آذر/قوس امسال در دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار می‌شود.

ضمنا علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را به نشانی Fargangpajohi@atu.ac.ir ارسال و در صورت تمایل با تلفن 00982144737643 در تهران تماس حاصل فرمایند.

همچنین علاقمندان افغانستانی نیز می‌توانند آثار خود را به آدرس Contact@aiss.af ارسال و در صورت تمایل با تلفن 3- 00937984016 در کابل تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.