اردبیل؛

مقاوم سازی 80 درصد مسکن‌های روستایی در اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: با برنامه‌ریزیهای انجام شده ۸۰ درصد مساکن رستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شده و دولت در این زمینه تسهیلات خوبی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جواد زنجانی در مراسم مانور سراسری زلزله و ایمنی در آموزشگاه اما رضا(ع) استان اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویتهای مسئولان شهرستان اردبیل مقاوم‌سازی مساکن روستایی است که در این زمینه تاکنون 80 درصد مساکن روستایی به ویژه در مناطق محروم این استان مقاوم‌سازی شده‌اند تا در هنگام وقوع بلایای طبیعی، تا حد امکان حوادث کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه دولت تسهیلات خوبی را در اختیار متقاضیان برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی در اختیارشان قرار می‌دهد، افزود: با توجه به بالا بودن هزینه مقاوم‌سازی این تسهیلات جوابگو نبوده و باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بازنگریهای لازم را در این زمینه انجام دهد تا دغدغه و نگرانی روستائیان منطقه برطرف شود.

فرماندار اردبیل گفت: استانداردسازی مدارس یکی از اولویتهای مهم آموزش وپرورش و مسئولان منطقه است که در این زمینه هیچ عذر و بهانه‌ای قبول نخواد شد و هم‌اکنون نیز تمام ساخت‌ و سازها در آموزش و پرورش انجام می‌شود و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

زنجانی بیان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از مناطق زلزله‌خیز این استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: نیاز است در این زمینه تمامی دستگاههای مربوطه برنامه‌ریزیهای خود را به طور هدفمند انجام دهند تا در شرایط بحرانی و وقوع بلایای طبیعی دچار خسارات زیاد نشویم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.