در این گزارش به معرفی جوان ترین ورزشکاران تاریخ المپیک که بسیاری از آنها برای کشورشان افتخار آفرینی کرده اند می پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت های حساس المپیک همیشه در مرکز توجه بوده و  فرصت خوبی را برای ورزشکاران مختلفی از سراسر جهان فراهم کرده تا آنها را به مردم دنیا معرفی کند. ما نیز در این گزارش قصد داریم جوان ترین ورزشکارانی که در تاریخ مسابقات المپیک حضور داشته اند را معرفی نماییم.

1. دیمیتریوس لاندراس: از این ژیمناست مطرح یونانی می توان به عنوان جوان ترین ورزشکار تاریخ المپیک نام برد. وی در سال 1896 در حالی که فقط 10 سال داشت در المپیک تابستانی آتن شرکت و مدال برنز را نیز از آن خودش کرد. تا به حال ورزشکاری به سن و سال او در المپیک حضور نداشته و وی از این لحاظ رکورد دار است.

2. تیم ژیمناستیک ایتالیا: در المپیک 1928، ایتالیا تیمی جوان را برای رقابت های ژیمناستیک روانه مسابقات کرد. این تیم متشکل از لیجینا جیاووتی 11 ساله، اینس ورسچی 12 ساله و کارلا مارائونی 12 ساله بود. این تیم را می توان به عنوان یکی از شگفتی های تاریخ المپیک تلقی کرد.

3. اینگ سورنسن: وی در شنای 200 متر المپیک 1936 مدال برنز را به دست آورد. سورنسن در آن سال به عنوان جوان ترین ورزشکار زنی که مدال المپیک را به دست آورده ، نام گرفت. وی در زمانی که مدال المپیک را کسب کرد ،فقط 12 سال و 14 روز سن داشت، گفتنی است که این شناگر جوان در المپیک 1938 نیز مدال طلا را به دست آورد.

4. دونا الیزابت د وارونا : این شناگر آمریکایی زمانی که فقط 13 سال داشت در مسابقات شنای 4 در 100 متر آزاد شرکت کرد و همراه با تیم آمریکا مدال طلا را به دست آورد. د وارونا در سال 1960 برای نخستین بار در مسابقات المپیک به رقابت پرداخت.

5. کیم یون می: پدیده اسکیت کره جنوبی که در سن 13 سالگی در المپیک به رقابت پرداخت. وی در المپیک 1994 شرکت کرد و مدال طلا را نیز از آن خودش کرد. یون می به عنوان جوانترین قهرمان مسابقات اسکیت در تاریخ المپیک انتخاب شد.

6. مارجوری جسترینگ: دختر شیرجه رو آمریکایی است. وی در آستانه 14 سالگی بود که در المپیک برلین آلمان در سال 1936 شرکت کرد و با تیم شیرجه آمریکا در همان سال به مدال طلای مسابقات نیز دست پیدا کرد. 

7. دومنک موشن : ژیمناست دو رگه آمریکایی – رومانیایی که در 14 سالگی در المپیک حضور پیدا کرد. وی جوانترین عضو تیم هفت نفره آمریکا در المپیک 1996 بود و با این تیم به مدال طلای المپیک دست پیدا کرد. البته این ورزشکار آمریکایی موفق نشد به علت مصدومیتی که برایش پیش آمد در مسابقات انفرادی شرکت کند.

8. تارا لیپینسکی: اسکیت باز آمریکایی است که 15 سالگی مدال طلا را از آن خودش کرد. وی در المپیک 1998 در بخش اسکیت انفرادی مدال طلا را به دست آورد. لیپینسکی جوانترین ورزشکار آمریکایی است که موفق شد قهرمان المپیک و قهرمان آمریکا شود.


البته باید به گاریکا سینگ شناگر نپالی که در سن 13 سالگی در المپیک 2016 ریودوژانیرو شرکت کرد، نیز اشاره کنیم. وی جوانترین ورزشکار المپیک اخیر در ریو بود و در مسابقات شنا شرکت کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار