رشته های پارالمپیکی تغییر نام پیدا می کنند

۱۰ رشته پارالمپیکی، وارد فرآيند تغيير نام برند رشته های ورزشی شده اند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، مهم ترين ويژگی تغيير نام برند ورزشی، تغيير نام برند رشته های ورزشی IPC با استفاده از كلمه پارا (Para) است. بنابراين نام رشته های ورزشی برای مثال به تيراندازی معلولان (Shooting Para Sport)، شنای معلولان (Para Swimming)، وزنه برداری معلولان (Para Powerlifting)، دو وميدانی معلولان (Para Athletics) و اسكی آلپاين معلولان (Para Alpine Skiing) تغيير پیدا خواهد کرد.

املاء پيشنهادی كلمه پارا هميشه با حرف P بزرگ است که با فاصله و بدون خط اتصال پیش از نام رشته قرار می گیرد. منطق استفاده از اين شكل، متمايز و برجسته ساختن كلمه «پارا» و جلب نظر بيشتر مخاطب است و به نوعی با كلمه پارالمپيك كه همواره با حرف P بزرگ نوشته می شود همتراز است.

شایان ذکر است روند ثبت نام رشته های ورزشی در فرآيند بين المللی با استفاده از  كلمه «پارا» در حال انجام است. همچنین نام فدراسيون های بين المللی پيشنهادی به صورت زير مورد استفاده قرار می گيرد: ‌‌

نام رشته ورزشی مربوطه + World Para ‍
در موارد خاص امكان تغيير در ساختار نوشتاری برند امكانپذير است. برای مثال تيراندازی معلولان جهان را می توان به صورت World Shooting Para Sports نوشت.
 
رشته های پارالمپیکی تغییر نام پیدا می کنند
 

لوگوهای فدراسيون های ورزشی:
لوگوی جديد رشته های ورزشی، نشان پارالمپيك را نخواهند داشت. طراحی لوگوی یکسان برای کلیه رشته های ورزشی IPC در دستور کار قرار دارد.

رشته های پارالمپیکی تغییر نام پیدا می کنند
 
 

عنوان مسابقات ورزشی:
عنوان مسابقات قهرمانی جهان بطور مثال به صورت (شهر) (سال) (مسابقات قهرمانی جهان شنا) نوشته می شود.
 
Mexico ۲۰۱۷ World Para Swimming Championships
 
همچنین مسابقات منطقه ای بطور مثال به صورت (شهر) (سال) (مسابقات اروپايی تيراندازی معلولان) نوشته می شود.

کمیته بین المللی پارالمپیک از اوايل سال ۲۰۱۷ به دنبال استفاده از برندهای ورزشی جديد خواهد بود. به همين دليل از سال ۲۰۱۷ به عنوان دوره گذار ياد می شود. در سال ۲۰۱۸ تمامی رويدادهای ورزش معلولان و همچنين بازیهای زمستانی پيونگ چانگ ۲۰۱۸ بايد از اسامی جديد استفاده كنند. لازم به ذکر است تعدادی از رويدادهای ورزشی IPC در سال ۲۰۱۷ هم اکنون تصميم به استفاده از برند ورزشی جديد دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار