تلاش می شود تا مقدمات آغازعملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد در اسفند ماه امسال فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان با تمام توان در تلاش است تا مقدمات آغازعملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد در اسفند ماه امسال را فراهم کند.

اسداله رازانی اظهار داشت: پروشیمی اسلام آباد یکی از پروژه های بسیار مهم و سرنوشت ساز استان است که اجرایی شدن آن به عنوان یک اولویت مهم با جدیت تمام توسط مدیریت ارشد استان، سهامداران و هیئت مدیره این مجموعه در حال پیگیری است.

این مقام عالی استان تأمین منابع مالی و اعتباری لازم برای اجرای پروژه را یکی از اولویت های کاری دانست و گفت: موضوع تأمین منابع مالی این پروژه از دو طریق صندوق توسعه ملی و فاینانس به صورت همزمان و با جدیت در حال پیگیری است و هر کدام که به نتیجه لازم برسد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی زمینه دریافت تسهیلات ارزی برای این طرح از طریق صندوق توسعه ملی را مناسب خواند و گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور محترم و نظر مساعد وزیر نفت در زمینه اجرایی شدن این پروژه، بسترهای لازم برای دریافت تأمین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی فراهم است و معمولاً پروژه هایی هم که نیازمند اعتبارات ارزی بیش از یک میلیارد دلار هستند به شکل ویژه توسط این صندوق مورد بررسی قرار می گیرند.

دکتر رازانی همچنین به پذیرش اولیه طرح توسط بانک عامل اشاره کرد و گفت: معرفی پروژه ها به صندوق توسعه ملی مستلزم پذیرش طرح از سوی بانک عامل است که خوشبختانه با توجه به پرداخت سهم سپرده سهامداران پروژه، این پذیرش اولیه صورت گرفته و مراحل بعدی کار هم اکنون در وزارت اقتصاد در حال پیگیری است.

استاندار کرمانشاه روند فراهم کردن مقدمات اجرایی شدن پتروشیمی اسلام آباد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در فاصله زمانی باقی مانده تا پایان سال، موضوع فراهم کردن مقدمات اجرایی شدن این پروژه مهم اقتصادی به عنوان یک اولویت بسیار جدی پیگیری خواهد شد تا در اسفندماه امسال شاهد کلنگ زنی این مجموعه بزرگ و اثر گذار باشیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.