با توجه به تعداد زیاد دانشجویان به نسبت صنایع، کیفیت کارآموزی صنعتی دانشجویان بسیار ضعیف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: با توجه به تعداد زیاد دانشجویان به نسبت صنایع، کیفیت کارآموزی صنعتی دانشجویان بسیار ضعیف است.

دکتر سینا زرشکی گفت:مقالات علمی خواه ناخواه مبنای بسیاری از رتبه بندی ها و تخصیصات بودجه ای و … در کشور هستند که با وجود ضروری بودن نباید سایر شاخص ها را تحت الشعاء خود قرار دهند. نیاز به پژوهش های پایه ای به هر حال وجود دارد ولی توجه به پژوهشهای کاربردی و فناوری اگر با اهمیت تر از پژوهشهای بنیادی و لبه علم نباشد کم اهمیت تر نیست.

وی تاکید کرد: در آیین نامه های اخیر تلاش شده اهمیت بیشتری به تحقیقات کاربردی داده شود ولی همچنان وزن مناسب و درخوری ندارند. به عبارتی هنوز احساس نیاز از سوی محققان جهت رفتن به سوی تحقیقات کاربردی و تقاضامحور از تحقیقات پایه ای وجود ندارد. لدا تخصیص بودجه با در نظر گرفتن رویکرد رفع مشکلات صنعتی و دستاوردهای فناوری و تجاری سازی و … می تواند راهگشا باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: با توجه به بسترهای مناسب حوزه نفت و پتروشیمی در استان کرمانشاه، عموم ارتباطات دانشگاه صنعتی کرمانشاه با این حوزه بوده که خوشبختانه قراردادهای متنوعی را در برداشته و بعضاً نیازهای اساسی این صنعت را بر طرف کرده است. دانشگاه صنعتی با تمرکز بر پتانسیل های استان در حوره نفت و پتروشیمی تا کنون موفق به عقد ۱۱ قرارداد پژوهشی با صنایع فعال در این حوزه شده است. در درجه دوم تمرکز دانشگاه به همکاری با اداره راه و شهرسازی استان بوده و در این زمینه انعقاد ۴ قرارداد پژوهشی این ارتباط رو به رشد را نشان میدهد. حوزه انرژی هم جزء اولویتهای دانشگاه در ارتباط با صنعت است. با توجه به عمر کوتاه دانشگاه و تشکیل دفتر ارتباط با صنعت در سالهای اخیر، عقد تفاهم نامه ها، قرارداد ها و بازدیدها روند رو به رشد و قابل قبولی داشته است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.