19 طرح پژوهشی در شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی انجام و اجرا شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت : افزایش ماندگاری آبنبات بجنورد در هوای آزاد از جمله طرح های پژوهشی انجام شده در این شرکت است که نتیجه این پژوهش در سه کارگاه آبنبات ریزی پیاده سازی شده است .

سیاوش وحدت افزود : انجام پروژه پژوهشي و اجراي اصلاح مكانيزم سنگ آبي واحدهاي توليد آبنبات با تکیه بر کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری تولید ، اجراي اصلاح سيستم چرخ قالب آبنبات و انجام پروژه پژوهشي و اجراي سيستم كاهش مصرف انژري خط توليد آبنبات از جمله پژوهش های انجام شده این شرکت در زمینه توسعه خوشه صنعتی آبنبات بجنورد است .

وی گفت : انجام مطالعه بررسي و شناسايي عوامل موثر بر بازاريابي فرش دستبافت خراسان شمالي و ارائه الگويي براي توسعه آن ،طراحي 12 طرح و نقش فرش بر اساس نقوش و موتيوهاي استان ، زمينه يابي و هويت سازي طرح و نقش فرش منحصر بفرد خراسان شمالي و تکمیل زنجیره ارزش هویت فرش دستباف و بافت دو نمونه فرش با المان های بومی محلی نیز از طرح های پژوهشی انجام شده در حوزه توسعه خوشه صنعتی فرش استان است.

سیاوش وحدت خاطر نشان کرد : مطالعات امکان سنجی صنایع پایین دستی فولاد اسفراین ، آلومینای جاجرم ، پتروشیمی خراسان و سیمان بجنورد نیز جهت استفاده متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی در این حوزه ها انجام شده است .

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.