معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص حذف طرح کلان ملی به دلیل مشکلات مالی عنوان کرد: به دلیل اهمیت بالای طرح کلان ملی امیدواریم تا پایان سال این امر محقق شود.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متاسفانه در سال گذشته سازمان برنامه و بودجه طرح کلان ملی را به دلیل مشکلات مالی حذف کرد.

وی ادامه داد: مسلما برای اجرایی شدن طرح های کلان ملی، تنها تحقیقات کافی نیست و مسلما برای ملموس شدن نتیجه تحقیقات به بودجه نیاز داریم.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: در حال حاضر نیمی از مشکلات مربوط به اجرایی شدن طرح‌های کلان ملی به بودجه مربوط می‌شود و در صورت تامین شدن بودجه طرح ها، زمینه برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و اجرای طرح‌های کلان ملی با سرعت بالایی ایجاد می شود.

احمدی اضافه کرد: امسال هم با صحبت هایی که مطرح شده و تاکیدی هم که دولت و بخصوص مقام معظم رهبری داشتند، امیدواریم این اعتبار در چند ماه باقی‌مانده تا پایان سال پرداخت و محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرایی شدن طرح ها نیز بودجه از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: همه دستگاههای اجرایی با مشکلات بودجه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند به طوری که اجرای طرح‌ها با وقفه صورت می‌گیرد.

احمدی یادآورشد: ما به عنوان وزارت علوم و شورای عالی عتف شدیداً پیگیر آن هستیم تا اعتبار تخصیص داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.